Název: | Potenciál interaktivního dopravního modelování pro územní plánování měst |
Další názvy: | Potential of interactive traffic modelling for urban planning |
Autoři: | Trnka, Petr |
Vedoucí práce/školitel: | Jedlička Karel, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Macejka Petr, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53837 |
Klíčová slova: | dopravní modelování;územní plánování;dopravní scénář;editace dopravního modelu;webová mapová aplikace;tramod |
Klíčová slova v dalším jazyce: | traffic modelling;urban planning;traffic scenario;traffic model editing;web map application;tramod |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá možnostmi využití interaktivního dopravního modelování pro územní plánování měst. Text shrnuje v rámci teoretické části základní znalost v oblasti dopravních modelů a nástrojů územního plánování, které ovlivňují oblast dopravního modelování v rámci města. Hlavním přínosem práce jsou navržené dopravní scénáře v praktické části práce, které ukazují možné využití dopravního modeláře v rozhodovací praxi územního plánovače. Navržené scénáře byly realizovány ve webové aplikaci, kde jsou k dispozici ke zhlédnutí. V práci je uveden kompletní postup od úpravy dopravního modelu po jeho vizualizace ve webové aplikaci. Výhody a nevýhody provedeného postupu včetně návrhů na jeho vylepšení jsou shrnuty v diskuzi k dosaženým výsledkům. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis explores the possibilities of using interactive traffic modelling for urban planning. The text summarizes, within the theoretical part, the basic knowledge in the field of traffic models and urban planning tools that affect the field of traffic modelling within the city. The main contribution of the thesis is the proposed traffic scenarios in the practical part of the thesis, which show the possible use of the traffic modeller in the decision-making practice of the urban planner. The proposed scenarios have been implemented in a web application where they are available for viewing and handling. The complete procedure from the modification of the traffic model to its visualization in the web application is presented in the thesis. The advantages and disadvantages of the performed procedure, including suggestions for its improvement, are summarized in the discussion of the results. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KGM) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Trnka_DP.pdf | Plný text práce | 41,48 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PV_Trnka.pdf | Posudek vedoucího práce | 649,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PO_Trnka.pdf | Posudek oponenta práce | 541,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trnka.pdf | Průběh obhajoby práce | 189,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trnka_DP-errata.pdf | VŠKP - příloha | 3,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Trnka_prilohy.zip | VŠKP - příloha | 38,26 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53837
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.