Title: | Dějiny lékařství Problematická místa dějepisného kurikula na regionálních zdravotnických SOŠ |
Other Titles: | History of medicine Problematic places in the historical curriculum at regional medical high schools |
Authors: | Suchá, Eliška |
Advisor: | Východská Helena, PaedDr. |
Referee: | Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54005 |
Keywords: | dějiny lékařství;analýza rvp pro střední zdravotnické školy;analýza švp szšvošz;hippokrates;lapbook;galenos;myšlenková mapa - mor;arabské středověké lékařství;křesťanské středověké lékařství;očkování;vznik moderních lékařských oborů v 19. století;penicilin |
Keywords in different language: | history of medicine;analysis of the national curriculum framework for secondary medical schools;analysis of the school educational program for secondary vocational health schools;hippocrates;lapbook;galen;mind map - plague;arabic medieval medicine;christian medieval medicine;vaccination;emergence of modern medical disciplines in the 19th century;penicillin |
Abstract: | Předmětem zkoumání této diplomové práce je utvoření vhodného didaktického materiálu pro výuku vybraných kapitol z dějin lékařství v rámci výuky dějepisu na středních zdravotnických školách. Tato práce obsahuje analýzu současné metodiky tvorby obsahu pro výuku dějepisu, a to konkrétně analýzu RVP SOV (pro odborné vzdělávání, v tomto případě zdravotnické lyceum) a ŠVP Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v Plzni, na jejímž základě vhodným způsobem navrhuje implementaci vybraných témat z dějin lékařství do hodin dějepisu. |
Abstract in different language: | The goal of this diploma thesis is the creation of approviate didactic material for teaching selected chapters from the history of medicine as part of history lessons in medical high schools. The material has been compiled based on a detailed analysis of both the state curriculum framework and school curriculum framework. This analysis appropriately proposes the integration of chosen chapters from the history of medicine into history teaching. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sucha Eliska.pdf | Plný text práce | 5,44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha Eliska O.pdf | Posudek oponenta práce | 235,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha Eliska V.pdf | Posudek vedoucího práce | 264,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sucha Eliska P.pdf | Průběh obhajoby práce | 56,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54005
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.