Title: Marketingové řízení neziskové organizace
Other Titles: Marketing of non-profit organization
Authors: Rendlová, Lucie
Advisor: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55787
Keywords: techmania science center o. p. s.;nezisková organizace;marketing;marketingové řízení;marketingový mix
Keywords in different language: techmania science center o. p. s.;non-profit organization;marketing;marketing management;marketing mix
Abstract: Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s pojmem marketingové řízení neziskové organizace, konkrétně s obecně prospěšnou společností Techmania Science Center, komplexní analýzou marketingového řízení vybrané neziskové organizaci a navržením opatření vedoucí k posílení slabých míst. V teoretické části práce jsou popsány marketingové pojmy od prostředí, mixu, výzkumu až po marketingový plán. Praktická část práce představuje vybranou neziskovou organizaci z hlediska marketingového prostředí a mixu. Práce zahrnuje provedení výzkumného šetření formou rozhovorů se zaměstnanci, SWOT analýzu, matici IFE a EFE a následně jejich vyhodnocení. Na závěr práce jsou představeny další návrhy pro odstranění slabých stránek a marketingový plán pro rok 2024.
Abstract in different language: The thesis aims to acquaint readers with the concept of marketing management in a nonprofit organization, specifically the Techmania Science Center, a public benefit company, through a comprehensive analysis of marketing management in the selected non-profit organization and proposing measures to strengthen weak areas. The theoretical part of the thesis describes marketing concepts from the environment, mix, and research to the marketing plan. The practical part of the thesis presents the selected non-profit organization in terms of marketing environment and mix. The work includes conducting research through interviews with employees, SWOT analysis, IFE and EFE matrices, and subsequent evaluation. In conclusion, additional proposals are presented for addressing weaknesses and a marketing plan for 2024.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Bc. Lucie Rendlova.pdfPlný text práce3,33 MBAdobe PDFView/Open
Rendlova_Lucie.pdfPosudek vedoucího práce124,04 kBAdobe PDFView/Open
Rendlova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce121,54 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,49 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55787

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.