Title: Tvorba marketingového plánu vybraného podniku
Other Titles: Creation of marketing plan for selected company
Authors: Turner, Jolana
Advisor: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Referee: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55945
Keywords: marketingový plán;marketingový mix;marketing na internetu;marketingová kampaň;swot analýza;pest analýza;strategické plánování
Keywords in different language: marketing plan;marketing mix;internet marketing;marketing campaign;swot analysis;pest analysis;strategic planning
Abstract: Práce je věnován vzniku marketingového plánu a jeho náležitostem. Teoretická část bakalářské práce obsahuje a vysvětluje pojmy jako je marketing, marketing na internetu, strategické plánování, marketingový mix. V praktické části bakalářské práci se věnuji tvorbě marketingového plánu u nové zakládaného podniku. Využívá nástrojů jako je marketingový mix, SWOT analýza, PEST analýza. Práce zkoumá, zda by tento podnik měl úspěch v Plzeňském kraji, zkoumá konkurenci v okolí plánovaného podniku a zjišťuje touhy zákazníků. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno na potencionální zákazníky podniku. Díky těmto výsledkům byly zjištěny informace o požadavkách klientů v Plzeňském kraji a podnik pomocí těchto výsledků může tvořit marketingovou kampaň, která zaujme a přiláká nové klienty. Na závěr se práce věnuje programu a vyhodnocení.
Abstract in different language: The bachelor thesis is dedicated to the creation of the marketing plan for selected company and its requirements. The theoretical part of the bachelor thesis contains and explains concepts such as marketing ,internet marketing, strategic planning, BCG matrix and marketing mix. The practical part of the bachelor thesis deals with the creation of the marketing plan for newly esteblished business. It uses tools such as marketing mix, SWOT analysis, PEST analysis. The thesis examines whether this business would be a success in the Pilsen region, examines the competition around the planned business and identifies customer needs and desires . The questionnaire research was focused on potential customers of the enterprise. With these results, information about the demands of clients in the Pilsen region was identified and the business can use these results to create a marketing campaign that will attract and engage new clients. Finally, the thesis focuses on the program and evaluation.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Turner-FINAL.pdfPlný text práce1,56 MBAdobe PDFView/Open
Turner_Jolana_v.pdfPosudek vedoucího práce120,54 kBAdobe PDFView/Open
Turner_Jolana_o.pdfPosudek oponenta práce232,36 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,37 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55945

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.