Title: Návrh obsahové kampaně pro vybraný produkt
Other Titles: Design of the content campaign for a selected product
Authors: Petrželka, Richard
Advisor: Holubová Lenka, Ing.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55982
Keywords: obsahový marketing;obsahová kampaň;energetické nápoje;články na blogu;sociální sítě;studenti
Keywords in different language: content marketing;content campaign;energy drinks;blog articles;social media;students
Abstract: Bakalářská práce se zabývá návrhem internetové obsahové kampaně pro firmu BOMBA energy s.r.o., která se zaměřuje na distribuci energetických nápojů. Cílem kampaně je zaujmout studenty vyšších ročníků středních škol a studenty vysokých škol a zvýšit jejich povědomí o značce a zájem o produkty firmy. Práce analyzuje situaci na trhu s energetickými nápoji v České republice a cílovou skupinu studentů. Na základě analýz je navržena obsahová kampaň, která se zaměřuje na tvorbu poutavého obsahu ve formě článků na blogu firmy a příspěvků na sociálních sítích. Kampaň se soustředí na budování image značky BOMBA energy jako energetického nápoje pro studenty, kteří potřebují doplnit energii při studiu. Na základě získaných poznatků byl uspořádán výzkum formou sérií skupinových rozhovorů, při kterých bylo zkoumáno, jak cílová skupina vnímá kampaň. Nakonec byla formulována doporučení.
Abstract in different language: The bachelor's thesis deals with the design of an internet content campaign for the company BOMBA energy s.r.o., which focuses on the distribution of energy drinks. The aim of the campaign is to attract high school students and university students and increase their brand awareness and interest in the company's products. The thesis analyzes the situation on the energy drinks market in the Czech Republic and the target group of students. Based on the analyses, a content campaign is designed, which focuses on the creation of engaging content in the form of articles on the company's blog and posts on social networks. The campaign focuses on building the image of the BOMBA energy brand as an energy drink for students who need to replenish their energy while studying. Based on the findings, research was organized in the form of a series of group interviews, during which it was investigated how the target group perceives the campaign. Finally, recommendations were formulated.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Navrh obsahove kampane pro vybrany produkt - Richard Petrzelka - Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,66 MBAdobe PDFView/Open
Petrzelka_Richard_v.pdfPosudek vedoucího práce125,49 kBAdobe PDFView/Open
Petrzelka_Richard_o.pdfPosudek oponenta práce129,24 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,05 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55982

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.