Title: Rebranding značky Hannah
Other Titles: Rebranding of Hannah
Authors: Farizová, Terezie
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55988
Keywords: rebranding;brand;logo;outdoor;eye-tracking;hannah
Keywords in different language: rebranding;brand;logo;outdoor;eye-tracking;hannah
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá probíhajícím rebrandingem značky Hannah, vyrábějící a prodávající outdoorové oblečení a vybavení. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy týkající se rebrandingu, brandingu a brandu. Rovněž jsou vysvětleny výzkumné metody, použité v praktické části práce, která se dělí do dvou částí, analýzy rebrandingu a analýzy vnímání rebrandingu. Analýza rebrandingu popisuje vybrané aspekty provedených změn společností a porovnává je mezi sebou. Následná analýza vnímání se skládá z výzkumu pomocí oční kamery a rozhovorů. Z analýzy vnímání rebrandingu autorka usuzuje, že změny provedené společností Hannah jsou atraktivní a pozitivně hodnocené potenciálními zákazníky. Dále klade důraz na nezbytnost správné a včasné komunikace směrem k zákazníkům, tak aby změnám porozuměli a přijali je. Nakonec autorka shrnuje vyhodnocení těchto dvou výzkumů a předkládá další doporučení k úspěšnému rebrandingu.
Abstract in different language: This Bachelor thesis deals with the ongoing rebranding of Hannah, producing and selling outdoor clothing and equipment. In the theoretical part of the work, concepts related to rebranding, branding and brand are explained. Also described are the research methods used in the practical part of the work, which is divided into two parts, rebranding analysis and rebranding perception analysis. The rebranding analysis describes selected aspects of the changes made by the company and compares them with each other. Subsequent perception analysis consists of research using an Eye Tracking camera and interviews. From an analysis of the perception of rebranding, the author concludes that the changes made by Hannah are attractive and positively evaluated by potential customers. Furthermore, it emphasizes the necessity of correct and timely communication towards customers in order to understand and accept changes. Finally, the author summarizes the evaluation of these two researches and makes further recommendations for successful rebranding.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_Farizova_Rebrandnig_Hannah.pdfPlný text práce14,3 MBAdobe PDFView/Open
Farizova_Terezie_o.pdfPosudek oponenta práce122,77 kBAdobe PDFView/Open
Farizova_v.pdfPosudek vedoucího práce134,25 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,59 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55988

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.