Název: Využití prvků ergonomie při práci se stolním počítačem na základních školách v Plzeňském kraji z pohledu ergoterapeuta
Další názvy: Utilizing elements of ergonomics when working with a desktop computer in primary schools in the Plzen Region from the perspective of an occupational therapist
Autoři: Boháčková, Vlastimila
Vedoucí práce/školitel: Mainz Denis, PhDr. Ph.D.
Oponent: Beránek Václav, Mgr. et Mgr. Ph.D., MBA
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56244
Klíčová slova: ergonomie;stolní počítače;základní školy;plzeňský kraj;ergoterapie;zdraví a bezpečnost
Klíčová slova v dalším jazyce: ergonomics;desktop computers;primary schools;pilsen region;occupational therapy;health and safety
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá využitím ergonomických prvků při používání stolního počítače na základních školách v Plzeňském kraji z pohledu ergoterapeuta. Cílem práce je identifikovat zdravotní rizika spojená s používáním stolních počítačů studenty a učiteli a navrhnout opatření, která by tato rizika minimalizovala. Teoretická část poskytuje přehled o ergonomii, jejích principech a významu v edukačním prostředí s důrazem na muskuloskeletální zdraví. V praktické části byla provedena analýza stávajících podmínek na vybraných základních školách v Plzeňském kraji pomocí měření a dotazníkového šetření. Zjištění ukazují, že mnoho školních pracovišť nenaplňuje základní ergonomické standardy, což může vést k zdravotním problémům, jako jsou bolesti zad a krční páteře. Tato práce přináší nový pohled na ergonomii ve vzdělávacím prostředí a zdůrazňuje roli ergoterapeuta v prevenci zdravotních problémů spojených s používáním počítačů ve školách.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the use of ergonomic elements in the use of desktop computers in primary schools in the Pilsen region from the perspective of an occupational therapist. The aim of the thesis is to identify health risks associated with the use of desktop computers by students and teachers and to propose measures to minimize these risks. The theoretical part provides an overview of ergonomics, its principles and it's importance in the educational environment with an emphasis on musculoskeletal health. In the practical part, an analysis of existing conditions in selected primary schools in the Pilsen region was carried out using measurements and a questionnaire survey. The findings show that many school workplaces do not meet basic ergonomic standards, which can lead to health problems such as back and cervical spine pain. This paper provides a new perspective on ergonomics in educational settings and highlights the role of the occupational therapist in preventing health problems associated with computer use in schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bohackova_Vlastimila_ERG_BP.pdfPlný text práce8,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
POSUDEK_VEDOUCIHO_BP_Bohackova_Vlastimila.pdfPosudek vedoucího práce320,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_OPONENT_POSUDEK_Bohackova.pdfPosudek oponenta práce350,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bohackova.pdfPrůběh obhajoby práce109,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56244

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.