Title: | Výukový program: Rostliny aridních oblastí v Zoo a botanické zahradě Plzeň |
Other Titles: | Educational program: Plants of arid regions in the Zoo and Botanical Garden of Pilsen |
Authors: | Borovská, Viktorie |
Advisor: | Vágnerová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56978 |
Keywords: | klima;aridní podnebí;sucho;rostliny aridního podnebí;rostlinná buňka;rostlinná pletiva;fotosyntéza;cam metabolismus;adaptace;kaktusy;sukulenty;výukový program |
Keywords in different language: | climate;arid climate drought;arid climate plants;plant cell;plant tissues;photosynthesis;cam metabolism;adaptation;cacti;succulents;education program |
Abstract: | Tématem práce je výukový program na téma rostliny aridních oblastí. Věnuje se rozboru důležitých pojmů spjatých s rostlinami aridního podnebí, jejich adaptacím a zmapováním výbraných zástupců v Zoologické a botanické zahradě Plzeň. Praktická část obnáší vytvoření výukového programu na dané téma a jeho ověření se žáky. |
Abstract in different language: | The topic of this bachelor thesis is an educational program about plants of arid regions. It deals with the analysis of important concepts related to plants of arid climates, their adaptation and the mapping of selected representatives located in the Pilsen Zoological and Botanical Garden. The practical part involves creating an educational program on the given topic and then verifying it with pupils. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Borovska.pdf | Plný text práce | 2,95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Borovska_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 484,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Borovska_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 556,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Borovska_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 139,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56978
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.