Název: Komplexní podpora dětí s poruchami chování ve vybraném dětském domově se školou
Další názvy: Support for children with behavioral disorders in the selected children's azylum home with school
Autoři: Pazdziorová, Karolína
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57142
Klíčová slova: poruchy chování;děti;ústavní výchova;dětský domov se školou;možnosti podpory;učitelé;vychovatelé;etopedi
Klíčová slova v dalším jazyce: behavioral disorders;children;institucional care;children's azylum home with school;support options;teachers;educators;etopedists
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou podpory dětí s poruchami chování ve vybraném dětském domově se školou, a to z pohledu učitelů, vychovatelů a etopedů. Teoretická část se věnuje vymezení, co jsou poruchy chování, jak se dělí a jak se projevují. Jsou zde uvedené možné příčiny vzniku těchto poruch a také jejich diagnostika. Dále se tato část zabývá možnostmi intervence v rodinách s dětmi s poruchami chování a konkrétními podpůrnými kroky z pohledu OSPOD. Dále se práce zaměřuje na zařízení ústavní výchovy, konkrétně dětského domova se školou. Popisuje, jaké možnosti podpory mohou být dětem poskytovány v oblasti školy, výchovy či osobnostně - sociálního rozvoje. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, pro které byla zvolena kvalitativní metoda formou polostrukturovaného rozhovoru s pedagogickými pracovníky zařízení. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat, jaké možnosti podpory může vybrané zařízení dětem s poruchami chování poskytovat.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis deals with the issue of supporting children with behavioral disorders in the selected children's azylum home with school, from the point of view of teachers, educators and etopedists. The theoretical part is dedicated to defining what are behavioral disorders, how are they divided and their manifestations. Possible causes of these disorders and their diagnosis are listed here. Furthermore, this part deals with the possibilities of intervention in families with children with behavioral disorders and concrete support steps from the point of view of Authority for Social and Legal Protection of Children (CPS). Furthermore, the work specifically focuses on institutions for institutional education, mainly the children's azylum home with school. This part describes what support options children may have in the area of school, education or social development. The practical part is dedicated to the research investigation, for which a qualitative method was chosen in the form of semi-structured interview with the teaching staff of the facility. The main scope of this part is to find out and characterize what support options the selected facility can provide to children with behavioral disorders.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pazdziorova_P20B0494P_BAKALARSKA_PRACE.pdfPlný text práce617,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pazdziorova Karolina - hodnoceni vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce609,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pazdziorova Karolina - posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce537,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pazdziorova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce351,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57142

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.