Název: | Pozitivní vliv výtvarné výchovy s prvky arteterapie na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku |
Další názvy: | The positive influence of art education with elements of art therapy on personal development of preschool age children |
Autoři: | Švecová, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková, Martina |
Oponent: | Uhl Skřivanová, Věra |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7319 |
Klíčová slova: | arteterapie;artefiletika;předškolní vzdělávání;humanistický přístup;klíčové kompetence;Rámcový vzdělávací program;vývojová specifika;reflexe;projektová výuka;reflektivní praktik;seberozvoj;sebepoznání;sebeaktualizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art therapy;artephiletics;pre-school education;humanistic approach;key competencies;Framework educational programme;developmental peculiarities;reflexion;project education;reflective practicioner;self-development;self-knowledge;self-updating |
Abstrakt: | V mé diplomové práci se věnuji tématu Pozitivní vliv arteterapie na děti předškolního věku. V teoretické části se proto zabývám nejprve vymezením vzájemného vztahu humanisticky orientované arteterapie a předškolního vzdělávání, kdy uvádím možné shody a rozdíly těchto dvou oborů. Dále zjišťuji možnosti integrace humanisticky zaměřené arteterapie do edukačního procesu prostřednictvím artefiletického přístupu. Pro tuto integraci hledám teoretické podklady v oblasti společných obsahů, principů a prostředků. Pro legitimní aplikaci arteterapie skrze artefiletický přístup v předškolním vzdělávání porovnávám nároky přístupů vzhledem k Rámcově vzdělávacímu programu a vývojovým specifikům dětí této věkové kategorie. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní analýzu pedagogické praxe, v níž jsem realizovala artefileticky zaměřený projekt. V rámci něj jsem ověřovala přínos integrace arteterapie skrze artefiletický přístup a zjišťovala jsem podmínky, které ovlivňují možnosti integrace |
Abstrakt v dalším jazyce: | In my diploma thesis I deal with the topic Positive influence of art therapy on pre-school children. Therefore, in the theoretical part I first concentrate on the definition of mutual relationship between humanistically oriented art therapy and pre-school education. I state there possible correspondences and differences between these two branches. Next, I survey the possibilities of integration of humanistically oriented art therapy into the educational process through the artephiletic approach. For this integration I seek theoretical bases in the field of common contents, principles and tools. For legitimate application of art therapy through the artephiletic approach in pre-school education I compare demands of approaches to Framework Educational Programme and particularities of children in this age group. The research part is concentrated on the qualitative analysis of pedagogical practise where I implemented an artephiletically oriented project. I verified there the contribution of art therapy integration through the artephiletic approach and I probed the conditions that influence the integration possibilities. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Katerina Svecova final.pdf | Plný text práce | 24,78 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SVECOVA_posudek_vedouci_Komzakova_2013.PDF | Posudek vedoucího práce | 1,95 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SVECOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova_2013.PDF | Posudek oponenta práce | 2,26 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Svecova Katerina_2013.PDF | Průběh obhajoby práce | 1,86 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/7319
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.