Title: | Čeština jako cizí jazyk na Univerzitě Regensburg - Zmapování studijního programu BOHEMICUM Regensburg-Passau |
Other Titles: | Czech for Foreigners. The Academic programme BOHEMICUM in Regensburg |
Authors: | Tuháčková, Kateřina |
Advisor: | Smolíková, Marie |
Referee: | Wagnerová, Marina |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9732 |
Keywords: | Bohemicum;Společný evropský referenční rámec pro jazyky;čeština pro cizince;čeština jako cizí jazyk;komunikační metoda;historie výuky cizích jazyků;Univerzita Regensburg |
Keywords in different language: | Bohemicum;Common european framework for languages;czech for foreigners;czech as foreign language;communication method;history of teaching of foreign languages;University Regensburg |
Abstract: | Tato diplomová práce nabízí ucelený přehled o studijním programu Bohemicum na Univerzitě Regensburg ve Spolkové republice Německo, kde je vyučována čeština pro cizince. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je objasněna problematika Společného evropského rámce pro jazyky a jeho úrovních. Dále je nastíněn vývoj historie výuky cizích jazyků se zřetelem na komunikační metodu, které je aktuální ve výuce cizích jazyků v současné EU. V dalších kapitolách je pojednáno o pojmech "Čeština jako cizí jazyk" a "Čeština pro cizince". Praktická část se soustřeďuje na bližší informace o programu Bohemicum a na dotazníkové šetření se studenty, jehož výsledky jsou uvedeny v závěru práce. |
Abstract in different language: | This thesis provides a comprehensive overview of the academic programme Bohemicum at the University of Regensburg in Germany, where Czech for foreigners is taught. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The issue of the Common European Framework for languages and its levels are clarified in the theoretical part. Furthermore, the history of the teaching of foreign languages with respect to the communication method that is relevant in the teaching of foreign languages in the current EU is outlined in this part. Following chapters deal with concepts of "Czech as a foreign language" and "Czech for foreigners." The practical part focuses more on information about the academic programme Bohemicum and the questionnaire survey with students, which results are presented in the conclusion of this theses. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Tuhackova Katerina_finale.pdf | Plný text práce | 2,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Tuhackova_Smolikova.doc | Posudek vedoucího práce | 62,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
DP_KTuhackova_Wagnerova.doc | Posudek oponenta práce | 75 kB | Microsoft Word | View/Open |
Tuhackova_Katerina.pdf | Průběh obhajoby práce | 304,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9732
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.