Název: Nulté ročníky, předškolní zařízení a jejich srovnání
Další názvy: Zero classes, pre-school and their comparison
Autoři: Bartoňová, Ivana
Vedoucí práce/školitel: Šámalová, Kateřina
Oponent: Aišmanová, Alexandra
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12030
Klíčová slova: vývoj dítěte;předškolní věk;vliv rodiny;motorika;kognitivní vývoj;školní zralost;školský systém;mateřská škola;nultý ročník;výzkum;test školní zralosti
Klíčová slova v dalším jazyce: child development;pre-school age;family influence;motor skills;cognitive development;school maturity;school system;kindergarten;zeroth grade;research;test of school maturity
Abstrakt: Cílem diplomové práce je srovnání nultých ročníků a předškolních zařízení, konkrétně se práce věnuje úrovni připravenosti dětí pro vstup na základní školu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje vývojové období dítěte od prenatálního vývoje až po předškolní věk, který je více přiblížen. Je zde popsána školní připravenost a důvody odložení školní docházky. Další část stručně popisuje Rámcově vzdělávací systém pro předškolní vzdělání. Charakterizuje nultý ročník a mateřskou školu a jejich školní vzdělávací program. Praktická část je zaměřena na testování dětí a vyhodnocení výsledků. Výsledky výzkumu nám ukazují, jak jsou děti z předškolních zařízení připraveny.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this diploma thesis is the comparison of the zeroth grades and preschools. Specifically, the thesis studies the level of preparedness of the children to enter grade school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part covers the developmental stage of the child from the pre-natal development to the pre-school age, which is more carefully described. It describes preparedness for school and reasons for a delayed start. The following part briefly describes the Framework education system for pre-school education. It characterizes the zeroth grade and the kindergarten and their school educational program. The practical part is focused on testing the children and evaluation of the results. The results of the research show us how well prepared by the pre-school facilities the children are.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Ivana Bartonova.pdfPlný text práce2,67 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bartonova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce302,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bartonova - oponent.pdfPosudek oponenta práce386,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bartonova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce80,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12030

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.