Title: | Nulté ročníky, předškolní zařízení a jejich srovnání |
Other Titles: | Zero classes, pre-school and their comparison |
Authors: | Bartoňová, Ivana |
Advisor: | Šámalová, Kateřina |
Referee: | Aišmanová, Alexandra |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12030 |
Keywords: | vývoj dítěte;předškolní věk;vliv rodiny;motorika;kognitivní vývoj;školní zralost;školský systém;mateřská škola;nultý ročník;výzkum;test školní zralosti |
Keywords in different language: | child development;pre-school age;family influence;motor skills;cognitive development;school maturity;school system;kindergarten;zeroth grade;research;test of school maturity |
Abstract: | Cílem diplomové práce je srovnání nultých ročníků a předškolních zařízení, konkrétně se práce věnuje úrovni připravenosti dětí pro vstup na základní školu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje vývojové období dítěte od prenatálního vývoje až po předškolní věk, který je více přiblížen. Je zde popsána školní připravenost a důvody odložení školní docházky. Další část stručně popisuje Rámcově vzdělávací systém pro předškolní vzdělání. Charakterizuje nultý ročník a mateřskou školu a jejich školní vzdělávací program. Praktická část je zaměřena na testování dětí a vyhodnocení výsledků. Výsledky výzkumu nám ukazují, jak jsou děti z předškolních zařízení připraveny. |
Abstract in different language: | The aim of this diploma thesis is the comparison of the zeroth grades and preschools. Specifically, the thesis studies the level of preparedness of the children to enter grade school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part covers the developmental stage of the child from the pre-natal development to the pre-school age, which is more carefully described. It describes preparedness for school and reasons for a delayed start. The following part briefly describes the Framework education system for pre-school education. It characterizes the zeroth grade and the kindergarten and their school educational program. The practical part is focused on testing the children and evaluation of the results. The results of the research show us how well prepared by the pre-school facilities the children are. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Ivana Bartonova.pdf | Plný text práce | 2,67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Bartonova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 302,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bartonova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 386,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bartonova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 80,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12030
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.