Název: | Nulté ročníky, předškolní zařízení a jejich srovnání |
Další názvy: | Zero classes, pre-school and their comparison |
Autoři: | Bartoňová, Ivana |
Vedoucí práce/školitel: | Šámalová, Kateřina |
Oponent: | Aišmanová, Alexandra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12030 |
Klíčová slova: | vývoj dítěte;předškolní věk;vliv rodiny;motorika;kognitivní vývoj;školní zralost;školský systém;mateřská škola;nultý ročník;výzkum;test školní zralosti |
Klíčová slova v dalším jazyce: | child development;pre-school age;family influence;motor skills;cognitive development;school maturity;school system;kindergarten;zeroth grade;research;test of school maturity |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce je srovnání nultých ročníků a předškolních zařízení, konkrétně se práce věnuje úrovni připravenosti dětí pro vstup na základní školu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje vývojové období dítěte od prenatálního vývoje až po předškolní věk, který je více přiblížen. Je zde popsána školní připravenost a důvody odložení školní docházky. Další část stručně popisuje Rámcově vzdělávací systém pro předškolní vzdělání. Charakterizuje nultý ročník a mateřskou školu a jejich školní vzdělávací program. Praktická část je zaměřena na testování dětí a vyhodnocení výsledků. Výsledky výzkumu nám ukazují, jak jsou děti z předškolních zařízení připraveny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this diploma thesis is the comparison of the zeroth grades and preschools. Specifically, the thesis studies the level of preparedness of the children to enter grade school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part covers the developmental stage of the child from the pre-natal development to the pre-school age, which is more carefully described. It describes preparedness for school and reasons for a delayed start. The following part briefly describes the Framework education system for pre-school education. It characterizes the zeroth grade and the kindergarten and their school educational program. The practical part is focused on testing the children and evaluation of the results. The results of the research show us how well prepared by the pre-school facilities the children are. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Ivana Bartonova.pdf | Plný text práce | 2,67 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bartonova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 302,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bartonova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 386,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bartonova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 80,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12030
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.