Title: Výuka francouzštiny pomocí komiksů
Other Titles: Teaching of French Language by means of Comics
Authors: Lochmanová, Zuzana
Advisor: Černíková, Veronika
Referee: Kratochvílová, Lucie
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12442
Keywords: komiks;francouzština;jazyková cvičení;motivace;pedagogický projekt;terminologie;gramatika;výslovnost;slovní zásoba;komunikace
Keywords in different language: comics;french;language exercises;motivation;pedagogy project;terminology;grammar;pronunciation;vocabulary;communication
Abstract: Práce pojednává o využití komiksů při výuce francouzštiny. V teoretické části zkoumá zájem studentů a motivační dopad použití komiksů. Zabývá se výběrem vhodného komiksu pro hodinu a zároveň nabízí způsoby práce s komiksem. V praktické části se zaměřuje na publikum a představuje množství aktivit, které lze využít v praxi. Část je ukončena poznatky z praxe a následnou úvahou.
Abstract in different language: This thesis treats the use of comics during the French classes. In the theoretical part the interest of students and the motivational influence of comics is researched. Further part looks into the right choice of comics for a class and the last part offers suggestions how comics can be used during the French classes. In practical part, the public is determined and activities which can be used are proposed. Last two chapters provide information on how certain activites were successfull and provides a reflection of further creation of comics.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Zuzana_Lochmanova.pdfPlný text práce15,71 MBAdobe PDFView/Open
Lochmanova_vedouci.PDFPosudek vedoucího práce736,94 kBAdobe PDFView/Open
Lochmanova_oponent.PDFPosudek oponenta práce1,14 MBAdobe PDFView/Open
Lochmanova_obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce427,23 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12442

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.