Title: Hlasová kondice pedagogů dvou vybraných SOŠ ve vztahu k vybraným osobnostním faktorům (Integrovaná střední škola živnostenská v Plzni, ČR a Europa Berufsschule ve Weidenu, SRN)
Other Titles: Teachers´ voice health in relation to selected personality factors
Authors: Trnka, Daniel
Advisor: Sovová, Pavla
Referee: Lovasová, Vladimíra
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12940
Keywords: hlas;hlasové zdraví;osobnost učitele;temperament;onemocnění hlasivek
Keywords in different language: voice;voice health;teacher's personality;temperament;diseases of vocal cords
Abstract: Tématem bakalářské práce je "Hlasová kondice pedagogů dvou vybraných SOŠ ve vztahu k vybraným osobnostním faktorům (Integrovaná střední škola živnostenská v Plzni, ČR a Europa Berufsschulle ve Weidenu, SRN)". Analyzovali jsme úroveň informovanosti českých a německých učitelů o problematice hlasového zdraví, jejich zájem o tuto problematiku a rovněž jejich vlastní zkušenosti s prevencí hlasových onemocnění, hlasovou hygienou, s léčbou vzniklých hlasových obtíží. Cílem bylo porovnat situaci v německé a v české škole. V teoretické části práce jsme se zaměřili na hlas učitele ve vztahu k jeho osobnosti, za pomoci odborných pramenů jsme se vyjádřili i k temperamentu učitele a jeho projevu v hlasovém výkonu. Dále jsme na základě odborných studií sumarizovali přehled možných problémů s hlasem a následně nastínili důležité techniky prevence hlasových poruch. V druhé části práce už následuje samotný výzkum, který probíhal formou online-dotazníku a analýza výsledků tohoto výzkumu. V závěru práce pak hodnotíme situaci ohledně hlasového zdraví mezi českými a německými pedagogy na základě zjištěných poznatků z výzkumu.
Abstract in different language: Das Thema von meiner Bakkalaureusarbeit heißt: "Die Stimmkondition der Pädagogen von zwei ausgewählten Mittelschulen in Beziehung zu ausgewählten Persönlichkeitsfaktoren (Integrovaná střední škola živnostenská v Plzni, ČR und Europa Berufsschulle in Weidenu, BRD)". Wir analysierten das Informiertheitsniveau der tschechischen und deutschen Lehrer über die Problematik der Stimmgesundheit, ihre Interesse über diese Problematik und auch ihre eigene Erfahrungen mit der Prävention der Stimmstörungen, mit einer Stimmhygiene, mit der Therapie der entstandenen Stimmstörungen. Unser Ziel war es, die Situation in einer deutschen und tschechischen Schule zu vergleichen. In dem theoretischen Teil der Arbeit konzentrierten wir uns auf die Stimme des Lehrers in Beziehung zu seiner Persönlichkeit, mit Hilfe von fachlichen Quellen äußerten wir uns zum Temperament des Lehrers und dessen Auswirkung in der Stimmleistung. Weiter haben wir aufgrund der fachlichen Studien eine Übersicht über möchliche Probleme mit der Stimme summiert und dann haben wir wichtige Techniken der Prävention der Stimmstörungen vorgestellt. In dem zweiten Teil der Arbeit folgt die Forschung selbst, die in Form eines Online-Fragebogens verlief, und eine Analyse der Ergebnisse der Forschung. Zum Schluss haben wir die Situation bezüglich der Stimmgesundheit zwischen den tschechischen und deutschen Pedagogen aufgrund der erforschten Erkenntnisse bewertet.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Daniel_Trnka.pdfPlný text práce3,53 MBAdobe PDFView/Open
Trnka - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce310,34 kBAdobe PDFView/Open
Trnka - oponent.pdfPosudek oponenta práce358,31 kBAdobe PDFView/Open
Trnka - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce94,3 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12940

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.