Title: Možnosti rozvoje personálních a sociálních kompetencí ve výtvarné výchově
Other Titles: Personal and social competences - possibilities of their development in art
Authors: Jandová, Tereza
Advisor: Uhl Skřivanová, Věra
Referee: Zikmundová, Vladimíra
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13135
Keywords: výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;osobnostní a sociální výchova;empirický výzkum;Školní vzdělávací program
Keywords in different language: fine arts;Framework educational programme;character and social education;empirical research;School educational programme
Abstract: Bakalářská práce se zabývá soudobou problematikou didaktické transformace vzdělávacího obsahu, a to průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy osobnostní a sociální výchovy (sebepoznání a sebepojetí, seberegulace a sebeorganizace, psychohygiena, kreativita, poznávání lidí,mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a kompetice, řešení problémů a rozhodovací dovednosti, hodnoty, postoje a praktická etika). Cílem empirické části je ověřit, zda v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání definované téma Osobnostní a sociální výchova skutečně souvisí s oborem výtvarná výchova a oborové cíle i cíle průřezového tématu se překrývají.
Abstract in different language: My bachelor thesis deals with current issues of educational content and its didactic transformation. The bachelor thesis focuses on didactic transformation of Cross-curricular Subject Moral, Character and Social Education in Fine Arts, stage 2 of Elementary Education. The thesis is divided into two parts theoretical and empirical. In the theoretical part terms of Moral, Character and Social Education (developing perception skills, self-awareness and self-conception, self-regulation and self-organisation, mental hygiene, Creativity, becoming acquainted with people, interpersonal relations, communication, cooperation and competition, problem-solving and decision-making skills, values, attitudes, practical ethics). The target of the empirical part is to verify if in The Framework Education Programme for Elementary Education defined theme Moral, Character and Social Education is related to the field of Fine Art and objectives of Fine Art field and objectives of Cross-curricular Subject are overlapped.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Tereza Jandova.pdfPlný text práce3,14 MBAdobe PDFView/Open
SCAN - Jandova Tereza - vedouci - Uhl Skrivanova - 2014.pdfPosudek vedoucího práce1,38 MBAdobe PDFView/Open
SCAN - Jandova Tereza - oponent - Zikmundova - 2014.pdfPosudek oponenta práce1,15 MBAdobe PDFView/Open
Prubeh obhajoby - Jandova Tereza 2014.pdfPrůběh obhajoby práce425,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13135

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.