Title: | Možnosti rozvoje personálních a sociálních kompetencí ve výtvarné výchově |
Other Titles: | Personal and social competences - possibilities of their development in art |
Authors: | Jandová, Tereza |
Advisor: | Uhl Skřivanová, Věra |
Referee: | Zikmundová, Vladimíra |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13135 |
Keywords: | výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;osobnostní a sociální výchova;empirický výzkum;Školní vzdělávací program |
Keywords in different language: | fine arts;Framework educational programme;character and social education;empirical research;School educational programme |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá soudobou problematikou didaktické transformace vzdělávacího obsahu, a to průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy osobnostní a sociální výchovy (sebepoznání a sebepojetí, seberegulace a sebeorganizace, psychohygiena, kreativita, poznávání lidí,mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a kompetice, řešení problémů a rozhodovací dovednosti, hodnoty, postoje a praktická etika). Cílem empirické části je ověřit, zda v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání definované téma Osobnostní a sociální výchova skutečně souvisí s oborem výtvarná výchova a oborové cíle i cíle průřezového tématu se překrývají. |
Abstract in different language: | My bachelor thesis deals with current issues of educational content and its didactic transformation. The bachelor thesis focuses on didactic transformation of Cross-curricular Subject Moral, Character and Social Education in Fine Arts, stage 2 of Elementary Education. The thesis is divided into two parts theoretical and empirical. In the theoretical part terms of Moral, Character and Social Education (developing perception skills, self-awareness and self-conception, self-regulation and self-organisation, mental hygiene, Creativity, becoming acquainted with people, interpersonal relations, communication, cooperation and competition, problem-solving and decision-making skills, values, attitudes, practical ethics). The target of the empirical part is to verify if in The Framework Education Programme for Elementary Education defined theme Moral, Character and Social Education is related to the field of Fine Art and objectives of Fine Art field and objectives of Cross-curricular Subject are overlapped. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Tereza Jandova.pdf | Plný text práce | 3,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN - Jandova Tereza - vedouci - Uhl Skrivanova - 2014.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN - Jandova Tereza - oponent - Zikmundova - 2014.pdf | Posudek oponenta práce | 1,15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby - Jandova Tereza 2014.pdf | Průběh obhajoby práce | 425,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13135
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.