Název: | Možnosti rozvoje personálních a sociálních kompetencí ve výtvarné výchově |
Další názvy: | Personal and social competences - possibilities of their development in art |
Autoři: | Jandová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Uhl Skřivanová, Věra |
Oponent: | Zikmundová, Vladimíra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13135 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;osobnostní a sociální výchova;empirický výzkum;Školní vzdělávací program |
Klíčová slova v dalším jazyce: | fine arts;Framework educational programme;character and social education;empirical research;School educational programme |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá soudobou problematikou didaktické transformace vzdělávacího obsahu, a to průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy osobnostní a sociální výchovy (sebepoznání a sebepojetí, seberegulace a sebeorganizace, psychohygiena, kreativita, poznávání lidí,mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a kompetice, řešení problémů a rozhodovací dovednosti, hodnoty, postoje a praktická etika). Cílem empirické části je ověřit, zda v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání definované téma Osobnostní a sociální výchova skutečně souvisí s oborem výtvarná výchova a oborové cíle i cíle průřezového tématu se překrývají. |
Abstrakt v dalším jazyce: | My bachelor thesis deals with current issues of educational content and its didactic transformation. The bachelor thesis focuses on didactic transformation of Cross-curricular Subject Moral, Character and Social Education in Fine Arts, stage 2 of Elementary Education. The thesis is divided into two parts theoretical and empirical. In the theoretical part terms of Moral, Character and Social Education (developing perception skills, self-awareness and self-conception, self-regulation and self-organisation, mental hygiene, Creativity, becoming acquainted with people, interpersonal relations, communication, cooperation and competition, problem-solving and decision-making skills, values, attitudes, practical ethics). The target of the empirical part is to verify if in The Framework Education Programme for Elementary Education defined theme Moral, Character and Social Education is related to the field of Fine Art and objectives of Fine Art field and objectives of Cross-curricular Subject are overlapped. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Tereza Jandova.pdf | Plný text práce | 3,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN - Jandova Tereza - vedouci - Uhl Skrivanova - 2014.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,38 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN - Jandova Tereza - oponent - Zikmundova - 2014.pdf | Posudek oponenta práce | 1,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Jandova Tereza 2014.pdf | Průběh obhajoby práce | 425,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13135
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.