Title: Multikulturní výchova na gymnáziu ve vazbě na její teoretický koncept
Other Titles: Multicultural Education at the Secondary School in Relation to its Theoretical Concept
Authors: Václavíková, Eliška
Advisor: Lupták Burzová, Petra
Referee: Hirt, Tomáš
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19442
Keywords: multikulturalismus;kritický multikulturalismus;multikulturní výchova;interkulturní výchova;rvp;švp;vzdělávání v české republice
Keywords in different language: multiculturalism;critical multiculturalism;multicultural education;intercultural education;rvp;svp;education in the czech republic
Abstract: Předmětem práce je multikulturní výuka na gymnáziu ve vazbě na její teoretický koncept. Teoretická část je zaměřena na představení multikulturalismu jako teoretického konceptu a na uchopení multikulturní výchovy v teorii. Praktická část se soustředí na výzkumné šetření zabývající se výukou multikulturní výchovy na gymnáziích v rámci plzeňského regionu. Uvedený výzkum se zabýval analýzou dotazníků vyplněných jak učiteli, tak i žáky z uvedené oblasti. Hlavním cílem práce je revize multikulturalismu a multikulturní výchovy jako teoretických rámců na bázi kritického přístupu. Práce si také klade za cíl zjistit, zda a jakým způsobem je na gymnáziích v plzeňském regionu vyučována multikulturní výchova.
Abstract in different language: The subject of the work is multicultural education at the secondary school in relation to its theoretical concept. The theoretical part is focused on the presentation of multiculturalism and multicultural education as a theoretical concepts. The practical part is focused on the research dealing with multicultural education at secondary schools within the Pilsen region. That investigation was focused on the analysis of questionnaires completed by teachers and pupils from the area. The main aim of the work is the revision of multiculturalism and multicultural education as a theoretical frameworks based on their critical approaches. The thesis aims to determine whether and how multicultural education is implemented at secondary schools in Pilsen region.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-vaclavikova.pdfPlný text práce592,41 kBAdobe PDFView/Open
vedouci-Vaclavikova_ved_DP.docxPosudek vedoucího práce47,22 kBMicrosoft Word XMLView/Open
oponent-Vaclavikova_ ZSV-GEO_opo.docxPosudek oponenta práce49,83 kBMicrosoft Word XMLView/Open
obhajoba-Vaclavikova.pdfPrůběh obhajoby práce248,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19442

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.