Title: | Imperativ rodičovství v kontextu životních drah |
Other Titles: | Imperativ of parenthood in context of life´s carreers |
Authors: | Kupka, Petr |
Advisor: | Pařízková, Alena |
Referee: | Hrešanová, Ema |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19630 |
Keywords: | životní dráha;rodina;mateřství;rodičovství;výchova |
Keywords in different language: | life course;family;motherhood;parenthood;childhood education |
Abstract: | Tato práce si klade za cíl zjistit, jaké faktory vstupují do životních drah žen a jakým způsobem formují podobu rodičovství a výchovy. V teoretické části je představen koncept životních drah, na kterém je práce založena. Cíle jsem dosáhl pomocí biografického výzkumu, ve kterém jsem využil narativních rozhovorů k získání potřebných dat. Tyto data jsou tvořeny rozhovory s matkami, které mají děti s minimálně desetiletým rozestupem. |
Abstract in different language: | This thesis aims to find out and determine, which factors are entering the women´s life courses and in which way they shape form of parenthood and childhood education. In the theoretical part of the thesis is presented the concept and theory of the life courses, on which is the thesis based. Goals have been achieved through biographical research, in which I have used narrative conversations to gain data. I was engaged in conversations with mothers who have children with at least ten years time span. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Petr_Kupka_BP_2015.pdf | Plný text práce | 235,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-kupka_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 113,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Kupka_oponent.docx | Posudek oponenta práce | 29,96 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
obhajoba-Kupka.JPG | Průběh obhajoby práce | 74,03 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19630
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.