Title: | Přepracování normálně rozchodného stoprocentně nízkopodlažního, plně otočného podvozku EVO na rozchod 1000mm |
Other Titles: | The EVO chassis with normal track gauge, absolutely low-floor, fully swivel reconstruction to the narrow track gauge of 1000 mm |
Authors: | Kalčík, Jakub |
Advisor: | Heller, Petr |
Referee: | Dvořáček, Tomáš |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20294 |
Keywords: | úzkorozchodná trať;sekundární vypružení;podélný motor;podvozek;převodovka;tramvaj evo |
Keywords in different language: | narrow-gauge line;secondary suspensions;longitudinal engine;bogie;transmission;tram evo |
Abstract: | Diplomová práce je zaměřena na přepracování normálně rozchodného podvozku tramvaje EVO na úzký rozchod. Hlavním úkolem bylo vyřešit trakční systém podélným motorem. Byl zhotoven návrh převodovky, výpočet ozubení byl proveden v programu Autodesk Inventor 2011. Obal navržené převodovky byl vypočítán metodou MKP. |
Abstract in different language: | The diploma thesis focus on reprocessing of normal bogie EVO on narrow gauge. The main task was to design a system of longitudinal traction motor. A proposal was made transmission gearing calculation was done in Autodesk Inventor 2011. Cover designed gearbox was calculated by FEM. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_J.Kalcik.pdf | Plný text práce | 3,51 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Kalcik - posudek vedouciho.pdf | Posudek vedoucího práce | 868,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Kalcik - posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 992,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Kalcik.pdf | Průběh obhajoby práce | 311,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/20294
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.