Title: Marketing vybrané destinace cestovního ruchu se zaměřením na internetovou prezentaci
Other Titles: Marketing of selected tourism destination focused on the Internet presentation
Authors: Štolbová, Barbora
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Janeček Petr, Ing.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23235
Keywords: internetový marketing;webová prezentace;eye tracking;facebook marketing;marketing destinace;turistický portál;plzeňský kraj
Keywords in different language: internet marketing;web presentation;eye tracking;facebook marketing;destination marketing;tourism portal;pilsen region
Abstract: Předložená diplomová práce je zaměřena na analýzu marketingové prezentace turistické destinace Plzeňský kraj na internetu. V první části práce jsou nastíněny teoretické předpoklady a charakteristiky významné jak pro destinační marketing, tak pro marketing na internetu. Druhá část práce je pak věnována zkoumání webových a facebookových prezentací turistických portálů krajů České republiky. Výsledky jsou následně porovnány mezi sebou i s marketingovou prezentací Plzeňského kraje. Současná podoba turistického portálu Turistů ráj i jeho stránky na Facebooku je kriticky zhodnocena. Dalšími metodami pro získání cenných námětů na zdokonalení prezentace Plzeňského kraje jsou eye tracking a dotazníkové šetření. Všechny získané poznatky z teorie i praktické části práce jsou v závěru práce využity pro stanovení několika doporučení pro praxi. Tato doporučení jsou zaměřena na odstranění nedostatků v kratším časovém horizontu i na podstatné změny do budoucna.
Abstract in different language: The submitted diploma thesis is focused on the analysis of marketing presentation of the Pilsen Region tourism destination on the Internet. In the first part are defined theoretical assumptions and characteristics important for destination marketing and marketing on the Internet. The second part is related to the research of website and Facebook presentations of tourism portals of all regions of the Czech Republic. Then, the results are compared with each other and also with marketing presentation of the Pilsen Region. The current structure of the tourism portal Tourist Paradise and its Facebook profile is critically evaluated. Eye tracking and questionnaire are the other methods how to receive valuable suggestions for improving the presentation of the Pilsen Region. All conclusions from theoretical and practical part are used to determine several recommendations for practice. These recommendations are aimed at eliminating deficiencies in the short term and also significant changes in the future.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Stolbova.pdfPlný text práce2,88 MBAdobe PDFView/Open
Stolbova_O.pdfPosudek oponenta práce715,25 kBAdobe PDFView/Open
Stolbova_v.pdfPosudek vedoucího práce886,26 kBAdobe PDFView/Open
Stolbova_P.pdfPrůběh obhajoby práce176,14 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23235

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.