Title: | Pojetí člověka ve filosofii Jana Patočky - problematika přirozeného světa, domova a výchovy. |
Other Titles: | The Concept of Man in the Philosophy of Jan Patočka - problems of the Natural World, Home and Education. |
Authors: | Tyršová, Andrea |
Advisor: | Murgaš Jaromír, PhDr. CSc. |
Referee: | Stark Stanislav, PhDr. CSc. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32520 |
Keywords: | patočka;jan;přirozený svět;filosofie výchovy;komenský;jan amos;domov;cizota |
Keywords in different language: | patočka;jan;natural world;philosophy of education;comenius;jan amos;home;alienation |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá filosofií Jana Patočky, a to především jeho koncepcí člověka, přirozeného světa, domova a výchovy. Konkrétně na podkladě jeho děl Přirozený svět jako filosofický problém, Tělo, společenství, jazyk, svět, Kacířské eseje o filosofii dějin, Komeniologické studie, Filosofie výchovy. V pojetí domova je využita analogie s vícero autory a to pro ucelenější představu o domově. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the philosophy of Jan Patočka, especially his concepts of man, the natural world, home and education. Specifically, on the basis of his works Natural world as a philosophical problem, Body, communion, language, world, Heretic essay on the philosophy of history, Comenius studies, Philosophy of education. In the concept of home, an analogy with multiple authors is used for a more complete idea of the home. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP.pdf | Plný text práce | 1,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
tyrsova_stark.pdf | Posudek oponenta práce | 432,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
tyrsova_murgas.rtf | Posudek vedoucího práce | 2,04 MB | RTF | View/Open |
tyrsova_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 310,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/32520
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.