Title: Uplatnění merchandisingu a podpory prodeje
Other Titles: Application of merchandising and sales promotion
Authors: Kyriánová, Petra
Advisor: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Referee: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33425
Keywords: merchandising;podpora prodeje;in-store;nákupní chování;pos;pop
Keywords in different language: merchandising;sales promotion;in-store;shopping behavior;pos;pop
Abstract: Práce vychází z praktických znalostí z oblasti merchandisingu a podpory prodeje. Popisuje a následně převádí do praxe využití POS a POP prostředků v nákupním prostředí. Mimo jiné práce obsahuje praktické poznatky o složité problematice procesů, planogramů a standardů, které realizuje agentura Ppm factum a.s. pro dodavatele Coca-Cola Hellenic Česko a Slovensko v nákupním prostoru maloobchodního řetězce Penny Market s.r.o. Práce se snaží o analýzu uplatnění stávajících komunikačních prostředků. Na základě výzkumných šetření řeší a navrhuje efektivnější umístění stávajících POP materiálů a navrhnutí nových POP komunikačních prostředků v místě prodeje tak, aby efektivněji cílili na zákazníky.
Abstract in different language: The work is based on practical knowledge of merchandising and sales promotion. Describes and then implements the use of POS and POP resources in the purchasing environment. Among other things, the thesis contains practical knowledge of the complex issues of processes, planograms and standards implemented by Ppm factum a.s. for suppliers of Coca-Cola Hellenic Czech Republic and Slovakia in the retail chain Penny Market s.r.o. The thesis tries to analyze the use of existing means of communication. Based on research, it addresses and suggests the more effective placement of existing POP materials and the design of new POPs at the point of sale so that they can target customers more effectively.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kyrianova P. Uplatneni merchandisingu a podpory prodeje.pdfPlný text práce3,49 MBAdobe PDFView/Open
Kyrianova_o.pdfPosudek oponenta práce533,76 kBAdobe PDFView/Open
Kyrianova_v.pdfPosudek vedoucího práce527,8 kBAdobe PDFView/Open
Kyrianova_p.pdfPrůběh obhajoby práce258,72 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33425

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.