Title: Hodnocení vybraných aspektů komunikační strategie Czech American TV
Other Titles: Evaluation of selected aspects of Czech-American TV communication strategy
Authors: Pleskotová, Monika
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33432
Keywords: značka;positioning;ppc;google adwords;google analytics;optimalizace
Keywords in different language: brand;positioning;ppc;google adwords;google analytics;optimization
Abstract: Tématem předložené diplomové práce je hodnocení vybraných aspektů komunikační strategie v neziskové organizaci. Hlavním cílem této práce je návrh konkrétních změn v komunikační kampani organizace. Teoretická a praktická část se navzájem prolínají, tím dochází k lepšímu pochopení problematiky. První část práce obsahuje vytváření strategie positioningu značky prostřednictvím bodů shody, bodů odlišnosti a archetypů. Hlavní část práce se zaměřuje na internetovou reklamu ve formátu PPC (Pay per click). Vytvořeny byly reklamní kampaně pro konkrétní organizaci za pomoci reklamního systému AdWords. K vyhodnocování výkonnosti reklamních kampaní je použit AdWords a analytický nástroj Google Analytics. Z naměřených dat je v závěru práce provedeno zhodnocení a následná optimalizace kampaní.
Abstract in different language: The topic of this presented diploma thesis is the evaluation of selected aspects in the communication strategy of non-profit institution. The main objective of this work is proposing specific changes in communication's campaign of organisation. Theoretical and practical parts are intermingled with each other so there is a better understanding of the issue. The first part of thesis contains creating strategy of brand's positioning through points of similarities, points of difference and archetype. The main basis focuses on online advertisement in format PPC (Pay per click). There were created advertising campaigns for particular organisation using advertising system AdWords. For an efficiency evaluation of advertising campaigns is used AdWords and analytical instrument Google Analytics. As a result of this thesis the extracted data are used for evaluation of campaigns and their future optimization.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Pleskotova Monika 2018.pdfPlný text práce5,35 MBAdobe PDFView/Open
Pleskotova_v.pdfPosudek vedoucího práce851,92 kBAdobe PDFView/Open
Pleskotova_o.pdfPosudek oponenta práce689,94 kBAdobe PDFView/Open
Pleskotova_p.pdfPrůběh obhajoby práce184,63 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/33432

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.