Title: Politický marketing vybrané strany
Other Titles: Political marketing of chosen party
Authors: Bláhová, Barbora
Advisor: Zelenka Lenka, Ing.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38380
Keywords: marketing;politický marketing;marketingový mix;politická strana
Keywords in different language: marketing;political marketing;marketing mix;political party
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na definici politického marketingu, který vychází z koncepce klasického marketingu. Popsány jsou rozdíly mezi těmito dvěma pojmy. Definovány jsou části marketingového mixu z pohledu klasického marketingu a politického marketingu. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatňovány v dalších částech bakalářské práce. Popsány jsou výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Provedena byla analýza využití marketingové komunikace strany TOP 09 a České pirátské strany a jejich porovnání. Výzkumná část práce byla provedena formou dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit preference voličů ve věku 18-19 let a 20-30 let. Odpovědi respondentů z těchto dvou věkových kategorií byly ve vyhodnocení dotazníkového šetření porovnány. Z výsledků pak byla navržena doporučení pro politické strany, jakým způsobem by měly oslovit mladé voliče.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on the definition of political marketing, which is based on the concept of classical marketing. The differences between these two concepts are described. There are defined parts of marketing mix in terms of classical marketing and political marketing. These theoretical findings are further applied in the next parts of this bachelorthesis. The thesis describes the results of elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. It also analyses and compares the use of marketing communication of TOP 09 and the Czech Pirate Party. The research part of this thesis was carried out in the form of a questionnaire, which was aimed at determining the preferences of voters aged 18-19 and 20-30. The answers of respondents from these two age categories were compared in the evaluation of the questionnaire research. Its results subsequently indicated the suggested ways of addressing young voters by political parties.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Barbora Blahova.pdfPlný text práce1,68 MBAdobe PDFView/Open
Blahova_Barbora_v.pdfPosudek vedoucího práce225,33 kBAdobe PDFView/Open
Blahova_Barbora_o.pdfPosudek oponenta práce226 kBAdobe PDFView/Open
Blahova_B_p.pdfPrůběh obhajoby práce81,7 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38380

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.