Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMiňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
dc.contributor.authorTvrdá, Kristýna
dc.contributor.refereeSzachtová Alena, PhDr.
dc.date.accepted2019-6-13
dc.date.accessioned2020-08-24T11:41:36Z-
dc.date.available2018-6-15
dc.date.available2020-08-24T11:41:36Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-4-23
dc.identifier76923
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39063
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou relaxačních technik v souvislosti s jejich významem a smyslem užití u neurotických dětí v mateřské škole. V rámci pochopení podstaty věci se v úvodu teoretické části nejprve věnuji vymezení pojmů z oblasti speciální psychopatologie, jako je neuroticismus, neurotická porucha či neurotická symptomatologie dětí předškolního věku, jejíž znalost je stěžejní pro snadnější orientování se v praktické části. Jelikož je práce zaměřená na děti předškolního věku, pokládala jsem za důležité věnovat kapitolu této práce také ontogenezi předškolního dítěte. Celkovým jádrem teoretické části pak je představení relaxačních technik, co se týče jejich účinků, druhů a vhodného výběru v rámci realizace v mateřské škole. Praktická část práce obsahuje vytvořený návrh projektu relaxačních technik, který byl také realizován se skupinou deseti předškolních dětí s vykazujícími neurotickými symptomy. Cílem projektu bylo děti seznámit s různými druhy relaxačních technik a vytvořit jim tak k relaxaci pozitivní vztah. Celý projekt byl poté doplněn ještě o výzkumné šetření, v němž jsem jako hlavní výzkumný problém pomocí metod pozorování a rozhovoru sledovala účinnost vybraných technik na neurotické symptomy. Součástí šetření bylo také pozorování dětí, jak na techniky reagují, jak je hodnotí, při které se dokáží nejvíce uvolnit a zda došlo v průběhu projektu působením technik ke změnám v jejich chování.cs
dc.format104 s., V s. Přílohcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=76923-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectneuroticismuscs
dc.subjectneurotická poruchacs
dc.subjectneurotická symptomatologiecs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectrelaxační technikycs
dc.titleVýznam a smysl užití relaxačních technik u neurotických dětí v MŠcs
dc.title.alternativeThe purpose and usage of relaxation techniques with preschool neurotic childrenen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the issue of relaxation techniques and their significance and the purpose of usage with neurotic children in the kindergarten. In the beginning of the theoretical part, the terms of psychopathology, e.g. neuroticism, neurotic disorder etc., are explained with the aim of introducing the whole issue. This chapter also deals with the neurotic symptomatology of preschool children, the knowledge of which is essential for the orientation in the practical part of the thesis. As the thesis focuses on preschool children, it appeared necessary to the author to include a chapter which contains the theory of ontogenesis of these children. However, the most important issue stated in the theoretical part consists in introducing the relaxation techniques and their effects, kinds and appropriateness of realization in the kindergarten. Practical part includes a draft of relaxation techniques project realized with a group of ten preschool children with neurotic symptoms. The aim was to acquaint the children with the different kinds of relaxation techniques and build a positive attitude to relaxation by doing so. The whole project was then supported by the survey based on the methods of observation and inteview which focused on effectiveness of particular techniques on the neurotic symptoms. One part of the survey was also observation of the children and how they react to the techniques, as well as how they evaluate them. The children evaluated the techniques according to the level of relaxation and relief they felt by doing them and whether there were any changes in their behaviour during the realization of the techniques and the project itself.en
dc.subject.translatedneuroticismen
dc.subject.translatedneurotic disorderen
dc.subject.translatedneurotic symptomatologyen
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedrelaxation techniquesen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
20190415 BP k tisku.pdfPlný text práce2,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tvrda_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce362,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tvrda_oponent.pdfPosudek oponenta práce95,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tvrda_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce207,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39063

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.