Title: Společenská odpovědnost firem v módním průmyslu
Other Titles: Corporate Social Responsibility in the Fashion Industry
Authors: Šebestová, Štěpánka
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Khelerová Vladimíra, Ing. CSc.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39308
Keywords: csr;společenská odpovědnost firem;módní průmysl;spodní prádlo;intimissimi;lorii
Keywords in different language: csr;corporate social responsibility;fashion industry;underwear;intimissimi;lorii
Abstract: Předložená diplomová práce "Společenská odpovědnost firem v módním průmyslu" je zaměřena na vymezení společenské odpovědnosti ve vztahu k módnímu průmyslu. V první části jsou definovány obecné pojmy, historie, tři pilíře CSR, přínosy a zavádění CSR. Dále je definován módní průmysl a jeho CSR aspekty se zaměřením na rychlou módu, pomalou módu, udržitelnost, dopady módního průmyslu a CSR v oblasti spodního prádla. Další část je věnována značkám Intimissimi a Lorii, u kterých je definován základní marketingový mix, zkoumána výroba a CSR aktivity. V závěru práce je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření spolu s vyvozením obecných závěrů, doporučeními a návrhy na zlepšení pro obě zkoumané značky spodního prádla.
Abstract in different language: The presented diploma thesis "Corporate Social Responsibility in Fashion Industry" is focused on determination of corporate social responsibility in relation to fashion industry. In the first part, the author defines the general concept, history and tripple bottom line of CSR. In the following part are defined fashion industry ond its CSR aspects as Fast fashion, Slow fashion, sustainabilty, impacts of fashion industry in global meaning and CSR in the market of underwear. Next part of the diploma thesis is dedicated to Intimissimi and Lorii, its history, marketing mix, production and CSR activities. In the conclusion there is a questionnaire survey which is evaluated as well with conclusions on consumers behavior following CSR. Last part is devoted to recommendations and improving proposals for both analyzed underwear brands.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_SEBESTOVA_Stepanka_K17N0066P.pdfPlný text práce3,1 MBAdobe PDFView/Open
Sebestova_Stepanka_v.pdfPosudek vedoucího práce222,87 kBAdobe PDFView/Open
Sebestova_Stepanka_o.pdfPosudek oponenta práce42,49 kBAdobe PDFView/Open
Sebestova_Stepanka_p.pdfPrůběh obhajoby práce46,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39308

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.