Title: Práce s přirozeným číslem v mateřské škole
Other Titles: Working with natural number in kindergarten
Authors: Marešová, Lucie
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Referee: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41239
Keywords: děti;předškolní věk;úkoly;přirozené číslo;experiment;mateřská škola.
Keywords in different language: children;pre-school age;tasks;natural number;experiment;kindergarten.
Abstract: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak si děti předškolního věku dokáží poradit s úkoly, které jsou zaměřeny na práci s přirozeným číslem. Experiment probíhal v Mateřské škole v obci Raková a zúčastnilo se ho 10 dětí (6 děvčat a 4 chlapci) ve věku 3 až 6 let. Všechny děti úkoly plnily individuálně. Experiment lze považovat za úspěšný, neboť úspěšnost jednotlivých činností byla vždy vyšší než 60 %.
Abstract in different language: The aim of my bachelor thesis was to find out how children of pre-school age can cope with tasks that are focused on work with natural number. The experiment took place at the kindergarten in the village Raková. Ten children (6 girls and 4 boys), who participated, were aged between 3 and 6 years. All children fulfilled all the tasks individually. The experiment can be considered successful because the success rate of each activity was always higher than 60 %.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prace s prirozenym cislem v MS - BP - Maresova.pdfPlný text práce2,59 MBAdobe PDFView/Open
bakalarska prace_Maresova.pdfPosudek oponenta práce104,23 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce43,51 kBAdobe PDFView/Open
Protokol - Maresova.pdfPrůběh obhajoby práce342,65 kBAdobe PDFView/Open
Prace_s_prirozenym_cislem_v_MS_-_BP_-_Maresova.pdfVŠKP - příloha2,59 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41239

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.