Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFárová, Nina
dc.date.accepted2020-2-13
dc.date.accessioned2020-12-14T23:11:15Z-
dc.date.available2018-6-18
dc.date.available2020-12-14T23:11:15Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2019-12-13
dc.identifier83507
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42282
dc.description.abstractCílem mé dizertační práce je kriticky zhodnotit debatu o potřebě mužů ve vzdělávání a popsat a vysvětlit fungování genderového řádu v základním školství z hlediska strukturálního z(ne)výhodnění mužů v něm. V etnografickém výzkumu uplatňuji několik metod. Nejvíc informačně bohatý materiál pochází z 21 polostrukturovaných rozhovorů s mnoha různorodými aktéry a aktérkami základního školství. Součástí výzkumu bylo ale také zúčastněné pozorování ve dvou základních školách, analýza mediálních výstupů k tématu mužů ve vzdělávání a analýza politických či strategických dokumentů věnujících se genderové rovnosti ve vzdělávání. Struktura analytické části dizertační práce je rámována třemi rovinami genderového univerza Sandry Harding - genderovým symbolismem, genderovou dělbou práce a individuálními genderovými identitami. Skrze tyto tři roviny jsem popsala, jak jsou představy spojené s muži v základním vzdělávání genderované.cs
dc.format306902 znakůcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectučitelécs
dc.subjectzákladní školstvícs
dc.subjectfeminizacecs
dc.subjectmaskulinitacs
dc.subjectgenderové hierarchiecs
dc.titleEtnografie základního školství v ČR ? vytváření představ o ?správném? mužském vzorucs
dc.title.alternative.en
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHistorické vědycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this dissertation is to critically evaluate the perceived need for more male teachers and describe and explain the functioning of the gender order in elementary schools in terms of structural (dis)advantages of men in it. I combined several methods in my ethnographical research. The most information-rich material comes from 21 semi-structured interviews with different actors from elementary education but the research also included participant observation in two elementary schools, an analysis of media outcomes referring to the shortage of male teachers and an analysis of policy documents dealing with gender equality in education. The structure of the analytical part of this dissertation is theoretically informed by the three levels of the gendered universe as presented by Sandra Harding - gender symbolism, gender division of labor and individual gender identities. I focus on each of these three levels in my data to describe how ideas about male teachers in elementary school are gendered.en
dc.subject.translatedmale teachersen
dc.subject.translatedelementary educationen
dc.subject.translatedfeminizationen
dc.subject.translatedmasculinityen
dc.subject.translatedgender hierarchiesen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KSA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Farova_dizertacni prace_2019.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Farova_zapis o zkousce.pdfPrůběh obhajoby práce604,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Farova_oponent2.pdfPosudek oponenta práce675,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42282

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.