Title: Integrace dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v MŠ
Other Titles: Integration of a child with special educational needs in kindergarten
Authors: Krížová, Nela
Advisor: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Referee: Boháčová Aneta, Mgr.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44306
Keywords: integrace;dítě se speciálními vzdělávacími potřebami;komunikace;spolupráce;asistent pedagoga;mateřská škola
Keywords in different language: integration;child with disability;communnication;cooperation;teacher assistant;kindergarten
Abstract: Práce se zabývá integrací dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné MŠ. V práci se zaměřujeme na speciální vzdělávací potřeby dítěte, mentální retardaci, autismus a charakteristiku asistenta pedagoga v MŠ. Výzkumná část je zkoumá integraci konkrétního dítěte v MŠ v Plzeňském kraji. Detailně se zaměřuje na komunikaci pedagogů s rodiči, metody práce s integrovaným dítětem a kolektivem ostatních dětí.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the integration of a child with disability in a regular kindergarten. In this bachelor thesis we focus on the special educational needs of the child, mental retardation, autism and the characteristics of a teacher assistant in kindergarten. The research part examines the integration of a specific child in a kindergarten in the Pilsen region. It focuses in detail on the communication of teachers with parents, methods of working with an integrated child and the group of other children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krizova_BP.pdfPlný text práce1,44 MBAdobe PDFView/Open
Krizova-Nela_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce777,71 kBAdobe PDFView/Open
Krizova-Nela_oponent.pdfPosudek oponenta práce732,69 kBAdobe PDFView/Open
Krizova-Nela_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce252,83 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44306

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.