Title: Výtvarné činnosti pro předškoláky v mezioborových souvislostech
Other Titles: Artistic Activities for Preschoolers in Interdisciplinary Context
Authors: Frűhbauerová, Lenka
Advisor: Plíhalová Monika, Mgr.
Referee: Havlíček Jakub, Mgr.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44664
Keywords: předškolní vzdělávání;edukační potenciál výtvarné výchovy pro všeobecné vzdělávání;mezioborové vztahy;současné umění;reflektivní bilance;kvalitativní výzkumná sonda
Keywords in different language: preschool education;potenciál of art activities for general education;interdisciplinary relationships;contemporary art;reflection on teaching practice;qualitative research.
Abstract: Bakalářská práce reflektuje možnosti uplatňování mezioborových vztahů ve výtvarných činnostech pro děti předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vymezení výtvarných činností v systému předškolního vzdělávání. Objasňuje přínos propojování výtvarných činností s ostatními okruhy výukových aktivit v mateřské škole. Praktická část je inspirována autory současných uměleckých děl, ve kterých je možné hledat mezioborové přesahy. Umělecké obsahy jsou didakticky transformovány do pěti výtvarných úkolů pro děti z MŠ. Série výtvarných činností je ověřena v praxi. Reflexe vlastní výuky je prohloubena kvalitativní výzkumnou sondou.
Abstract in different language: The bachelor's thesis reflects the possibilities of applying interdisciplinary relationships in art activities for preschool children. The theoretical part is focused on the description of art activities in the systém of preschool education. It clarifies the benefits of connecting art activities with other area sof teaching activities in kindergarten. The contemporary artists, who ude interdisciplinary relationships in thein artworks, inspire the practical part. The artistic contents are didactically transformed into five art tasks for children from kindergarten. The series of art activities is verified in practice. The reflection of teaching practice is deepened by a qualitative research metodology.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fruhbauerova_Lenka_BP_Vytvarne_cinnosti_pro_predskolaky_v_mezioborovych_souvislostech.pdfPlný text práce3,42 MBAdobe PDFView/Open
Fruhbauerova_posudek_V_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce1,2 MBAdobe PDFView/Open
Fruhbauerova_posudek_O_Havlicek.pdfPosudek oponenta práce1,62 MBAdobe PDFView/Open
Prubeh obhajoby_Fruhnbauerova.pdfPrůběh obhajoby práce386,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44664

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.