Název: Výtvarné činnosti pro předškoláky v mezioborových souvislostech
Další názvy: Artistic Activities for Preschoolers in Interdisciplinary Context
Autoři: Frűhbauerová, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Plíhalová Monika, Mgr.
Oponent: Havlíček Jakub, Mgr.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44664
Klíčová slova: předškolní vzdělávání;edukační potenciál výtvarné výchovy pro všeobecné vzdělávání;mezioborové vztahy;současné umění;reflektivní bilance;kvalitativní výzkumná sonda
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool education;potenciál of art activities for general education;interdisciplinary relationships;contemporary art;reflection on teaching practice;qualitative research.
Abstrakt: Bakalářská práce reflektuje možnosti uplatňování mezioborových vztahů ve výtvarných činnostech pro děti předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vymezení výtvarných činností v systému předškolního vzdělávání. Objasňuje přínos propojování výtvarných činností s ostatními okruhy výukových aktivit v mateřské škole. Praktická část je inspirována autory současných uměleckých děl, ve kterých je možné hledat mezioborové přesahy. Umělecké obsahy jsou didakticky transformovány do pěti výtvarných úkolů pro děti z MŠ. Série výtvarných činností je ověřena v praxi. Reflexe vlastní výuky je prohloubena kvalitativní výzkumnou sondou.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis reflects the possibilities of applying interdisciplinary relationships in art activities for preschool children. The theoretical part is focused on the description of art activities in the systém of preschool education. It clarifies the benefits of connecting art activities with other area sof teaching activities in kindergarten. The contemporary artists, who ude interdisciplinary relationships in thein artworks, inspire the practical part. The artistic contents are didactically transformed into five art tasks for children from kindergarten. The series of art activities is verified in practice. The reflection of teaching practice is deepened by a qualitative research metodology.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fruhbauerova_Lenka_BP_Vytvarne_cinnosti_pro_predskolaky_v_mezioborovych_souvislostech.pdfPlný text práce3,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fruhbauerova_posudek_V_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce1,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fruhbauerova_posudek_O_Havlicek.pdfPosudek oponenta práce1,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby_Fruhnbauerova.pdfPrůběh obhajoby práce386,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44664

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.