Název: Průvodce cestovního ruchu jako příležitost podnikání
Další názvy: The travel guide as a business opportunity
Autoři: Hrušková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Janeček Petr, Ing. Ph.D.
Oponent: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47425
Klíčová slova: cestovní ruch;průvodce cestovního ruchu;průvodcovská činnost;osobnost průvodce
Klíčová slova v dalším jazyce: tourism;travel guide;guide activity;personality of travel guide
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o činnosti průvodců, náplně jejich práce, osobnosti a rolích průvodců. Cílem práce je zjistit vnímání průvodcovské činnosti z řad lidí široké veřejnosti, a i samotných průvodců. Teoretická část této práce se zabývá definicí průvodcovské činnosti, její klasifikací, rolemi a osobností průvodců cestovního ruchu. Praktická část je tvořena rozborem dvou dotazníků, kdy jeden dotazník byl připraven pro respondenty z široké veřejnosti a druhý dotazník byl připraven pro samotné průvodce. Veřejnost tímto hodnotila vystupování průvodce, sdělovala názory na tuto profesi a její budoucnost. Průvodci se zase vyjadřovali, co je na jejich práci baví, co je náročné a jak řeší problémové účastníky cestovního ruchu. Z výsledků jsou poté vyhledány problémy, pro které jsou vytvořeny návrhy na potencionální zlepšení, které mohou zlepšit kvalitu průvodcovských služeb a jejich budoucnost.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the activities of guides, the content of their work, personalities and roles of guides. The aim of the work is to find out the perception of guide activities by people from the general public, as well as the guides themselves. The theoretical part of this work deals with the definition of guide activities, its classification, roles and personalities of tourism guides. The practical part consists of an analysis of two questionnaires, where one questionnaire was prepared for respondents from the general public and the second questionnaire was prepared for the guides. The public evaluated the performance of the guide, communicated their views on this profession and its future. The guides commented on what they enjoy about their work, what is difficult and how they solve problem participants in tourism. The results search for problems, for which are made suggestions of potential improvements, which could improve the quality of guide services and their future.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Hruskova Tereza.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hruskova_Tereza_V.pdfPosudek vedoucího práce224,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hruskova_Tereza_o.pdfPosudek oponenta práce227,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hruskova_ob.pdfPrůběh obhajoby práce43,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47425

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.