Title: Průvodce cestovního ruchu jako příležitost podnikání
Other Titles: The travel guide as a business opportunity
Authors: Hrušková, Tereza
Advisor: Janeček Petr, Ing. Ph.D.
Referee: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47425
Keywords: cestovní ruch;průvodce cestovního ruchu;průvodcovská činnost;osobnost průvodce
Keywords in different language: tourism;travel guide;guide activity;personality of travel guide
Abstract: Bakalářská práce pojednává o činnosti průvodců, náplně jejich práce, osobnosti a rolích průvodců. Cílem práce je zjistit vnímání průvodcovské činnosti z řad lidí široké veřejnosti, a i samotných průvodců. Teoretická část této práce se zabývá definicí průvodcovské činnosti, její klasifikací, rolemi a osobností průvodců cestovního ruchu. Praktická část je tvořena rozborem dvou dotazníků, kdy jeden dotazník byl připraven pro respondenty z široké veřejnosti a druhý dotazník byl připraven pro samotné průvodce. Veřejnost tímto hodnotila vystupování průvodce, sdělovala názory na tuto profesi a její budoucnost. Průvodci se zase vyjadřovali, co je na jejich práci baví, co je náročné a jak řeší problémové účastníky cestovního ruchu. Z výsledků jsou poté vyhledány problémy, pro které jsou vytvořeny návrhy na potencionální zlepšení, které mohou zlepšit kvalitu průvodcovských služeb a jejich budoucnost.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the activities of guides, the content of their work, personalities and roles of guides. The aim of the work is to find out the perception of guide activities by people from the general public, as well as the guides themselves. The theoretical part of this work deals with the definition of guide activities, its classification, roles and personalities of tourism guides. The practical part consists of an analysis of two questionnaires, where one questionnaire was prepared for respondents from the general public and the second questionnaire was prepared for the guides. The public evaluated the performance of the guide, communicated their views on this profession and its future. The guides commented on what they enjoy about their work, what is difficult and how they solve problem participants in tourism. The results search for problems, for which are made suggestions of potential improvements, which could improve the quality of guide services and their future.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Hruskova Tereza.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFView/Open
Hruskova_Tereza_V.pdfPosudek vedoucího práce224,45 kBAdobe PDFView/Open
Hruskova_Tereza_o.pdfPosudek oponenta práce227,36 kBAdobe PDFView/Open
Hruskova_ob.pdfPrůběh obhajoby práce43,74 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47425

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.