Title: Evaluace komunikace vybraných značek v sociálních médiích
Other Titles: Evaluation of communication of selected brands in social media
Authors: Reifová, Jana
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47521
Keywords: marketingová komunikace;sociální média;návrh výzkumu;obsahová analýza
Keywords in different language: marketing communication;social media;research proposal;content analysis
Abstract: Tato diplomová práce je zaměřena na evaluaci komunikace vybraných českých kosmetických značek v sociálních médiích. Toto téma bylo zvoleno z důvodu, že sociální média se v posledních letech stala velmi využívaným komunikačním nástrojem a lidé tráví na internetu stále více času. Společnosti se tak snaží působit na zákazníka nejen v reálném světě, ale i v tom virtuálním. V dnešní době je komunikace firem v sociálních médiích klíčová až nezbytná. Hlavním cílem je tedy analýza a zhodnocení komunikace vybraných značek v sociálních médiích. Náplní práce je teoretické vymezení problematiky marketingové komunikace v sociálních médiích, příprava plánu vlastního výzkumu, realizace vlastního výzkumu (obsahová analýza), analýza a zhodnocení výstupů výzkumného šetření a následné vyvození závěrů a doporučení pro komunikaci zvolených značek v sociálních médiích. Výstupy této práce by mohly pomoci vybraným značkám ke zlepšení jejich marketingové komunikace v sociálních médiích.
Abstract in different language: The master's thesis is focused on the evaluation of the communication of selected Czech cosmetic brands in social media. Social media have become a widely used communication tool in recent years and people are spending more and more time on the Internet. Companies try to influence the customer not only in the real world, but also in the virtual one. Today, corporate communication in social media is crucial. The main goal is to analyze and evaluate the communication of selected brands in social media. A Scope of Work includes the following components: a theoretical definition of marketing communication in social media, preparation of research plan, implementation of research (content analysis), analysis and evaluation of research results and subsequent conclusions and recommendations for communication of selected brands in social media. The outputs of this work could help to selected brands to improve their marketing communication in social media.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Evaluace komunikace vybranych znacek v socialnich mediich_Jana Reifova.pdfPlný text práce7,19 MBAdobe PDFView/Open
Reifova_Jana_v.pdfPosudek vedoucího práce125,99 kBAdobe PDFView/Open
Reifova_Jana_o.pdfPosudek oponenta práce219,14 kBAdobe PDFView/Open
reifovaob.pdfPrůběh obhajoby práce42,05 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47521

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.