Title: Vnímání outdoor reklamy vybranými cílovými skupinami obyvatel ČR
Other Titles: The perception of outdoor advertising by selected target groups of the Czech population
Authors: Smiček, Radim
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Prantl David, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47532
Keywords: venkovní reklama;billboard;oční kamera;dotazník;výzkum;regulace venkovní reklamy
Keywords in different language: outdoor advertising;billboard;eye tracking;questionnaire;research;regulation of outdoor advertising
Abstract: Tato diplomová práce se věnuje analýze venkovní reklamy a jejího vlivu na řidiče a na lidi obecně. V úvodu této práce jsou popsána teoretická východiska, jako je marketingová komunikace, reklama a venkovní reklama. V prostřední části práce jsou analyzovány negativní aspekty spojené s venkovní reklamou a její regulace v českých městech a v blízkosti silnic první třídy. Z těchto negativních aspektů vychází praktická a závěrečná část práce, která pomocí marketingového výzkumu zkoumá názory a hodnocení venkovní reklamy širokou veřejností. V tomto ohledu bere výzkum ohled na parametry respondentů, jako je jejich pohlaví, věk nebo to, jak často řídí vozidlo. Práce je ukončena výsledky výzkumu, doporučením pro poskytovatele venkovní reklamy a závěrem, který sumarizuje celou práci.
Abstract in different language: This master thesis analyse outdoor advertising and the influence on drivers and people in general. The introduction of the thesis begins with describing theoretical background of outdoor advertising such as marketing communication, advertising and outdoor advertising. The middle part is the connection between theoretical background and marketing research. It analyses the negative aspects of outdoor advertising in Czech Republic especially the regulation of outdoor advertising by city councils and the government. Final part of the master thesis consists of marketing research based on online questionnaire and usage of eye tracking study. This research analyses the influence of outdoor advertising on respondents and evaluates differences between different sexes, age groups and driving frequency. Thesis ends with results of the marketing research and recommendations to providers of outdoor advertisements.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Smicek.pdfPlný text práce4,39 MBAdobe PDFView/Open
Smicek_Radim_v.pdfPosudek vedoucího práce226,22 kBAdobe PDFView/Open
radim_smicek_o.pdfPosudek oponenta práce193,2 kBAdobe PDFView/Open
smicekob.pdfPrůběh obhajoby práce37,91 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47532

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.