Title: Analýza marketingové strategie v nadnárodní korporaci
Other Titles: Analysis of marketing strategy in a multinational corporation
Authors: Zámostná, Aneta
Advisor: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Referee: Kupec Michael, Ing. Bc.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47957
Keywords: marketingová strategie;marketingový mix;tows matice
Keywords in different language: marketing strategy;marketing mix;tows matrix
Abstract: Předložená bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení dosavadní marketingové strategie ve zvolené společnosti EvoBus Česká republika, s.r.o. První část práce obsahuje kapitoly, které jsou věnovány popisu marketingového mixu, marketingové komunikační strategie a situační analýzy. Praktická část bakalářské práce se opírá o zjištěné teoretické poznatky. V jejím úvodu je představena vybraná obchodní firma, její postavení na trhu a portfolio. Následně je provedeno detailní šetření vlivů makroprostředí na společnost. Dále byl představen marketingový mix a marketingová komunikační strategie firmy. Všechny identifikované faktory jsou shrnuty analýzou SWOT. Na základě zjištěných východisek z části praktické jsou v závěrečné části navrhnuta možná zlepšení současné marketingové strategie podniku pomocí TOWS matice.
Abstract in different language: The presented bachelor thesis is focused on the evaluation of the current marketing strategy in the selected company EvoBus Česká republika, s.r.o. The first part of the thesis contains chapters that are devoted to the description of the marketing mix, marketing communication strategy and situational analysis. The practical part of the bachelor thesis is based on the theoretical findings. In its introduction, the selected business firm, its market position and portfolio are introduced. Subsequently, a detailed investigation of the effects of the macro environment on the company is conducted. Furthermore, the marketing mix and the marketing communication strategy of the company are presented. All identified factors are summarized by a SWOT analysis. Based on the findings from the practical part, possible improvements to the company's current marketing strategy are suggested in the final part using the TOWS matrix.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Zamostna.pdfPlný text práce1,95 MBAdobe PDFView/Open
Zamostna_Aneta_v.pdfPosudek vedoucího práce222,6 kBAdobe PDFView/Open
zamostna_aneta_o.pdfPosudek oponenta práce121,95 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,53 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47957

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.