Title: Marketing ve vybrané firmě
Other Titles: Marketing in a selected company
Authors: Tyšerová, Lucie
Advisor: Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47960
Keywords: marketing;marketingový mix;mystery shopping;marketingový výzkum;trh
Keywords in different language: marketing;marketing mix;mystery shopping;marketing research;market
Abstract: Předložená práce je zaměřena na analýzu marketingových aktivit společnosti Autocentrum TA a. s. První část této práce je zaměřena na teoretická východiska týkající se marketingu. Tyto východiska jsou následně uplatněny v druhé části práce - praktické části. Praktická část je zaměřena nejprve na vymezení trhu dealerů vozů značky ŠKODA ve městě Plzeň, poté je analyzována společnost Autocentrum TA a. s. V této části práce je také popsán realizovaný rozhovor s marketingovou pracovnicí na základě něhož, je definován i marketingový mix firmy. V praktické části je zahrnut i marketingový výzkum (tzv. mystery shopping), který byl proveden ve mnou vybrané společnosti a poté u jejích tří plzeňských konkurentů. Práci uzavírají návrhy a doporučení, které dle mého názoru přispějí k větší zákaznické základně a zviditelnění společnosti.
Abstract in different language: This thesis is focused on the analysis of marketing activities of Autocentrum TA a. s. The first part of this thesis is focused on the theoretical background of marketing. These assumptions are then applied in the second part of the thesis - the practical part. The practical part is focused first on the definition of the market of ŠKODA dealers in the city of Pilsen, then the company Autocentrum TA a. s. is analyzed. The practical part includes also a marketing research (mystery shopping), which was conducted in my selected company and then with its three competitors in Pilsen. The thesis concludes with suggestions and recommendations that, in my opinion, will contribute to a larger customer base and visibility of the company.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Tyserova Lucie.pdfPlný text práce1,4 MBAdobe PDFView/Open
tyserova_lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce121,83 kBAdobe PDFView/Open
BP_Tyserova_o.pdfPosudek oponenta práce126,71 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,57 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47960

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.