Title: Analýza vybrané sociální sítě a její využití v marketingové komunikaci
Other Titles: Analysis of selected social network and its use in marketing communication
Authors: Pelíšková, Jana
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Prantl David, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47971
Keywords: marketing;marketingová komunikace;komunikační mix;sociální sítě;instagram;influencer marketing
Keywords in different language: marketing;marketing communication;communication mix;social networks;instagram;influencer marketing
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá online marketingovou komunikací značek na Instagramu prostřednictvím influencerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpracován úvod k probírané problematice, který zahrnuje definování základních termínů z oblasti marketingu, marketingové komunikace a sociálních médií. Následně jsou představeny nejvyužívanější sociální sítě se zaměřením na Instagram, definován obsahový marketing, a nakonec je podrobně rozebrán influencer marketing. Praktická část zkoumá vztah mezi influencery na Instagramu a uživateli této sociální sítě. Na základě výsledků z provedeného šetření jsou vyvozeny závěry a navržena doporučení pro úspěšnější využívání influencer marketingu na sociální síti Instagram.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with online marketing communication of brands on Instagram through influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with an introduction to the issues discussed, which includes the definition of basic terms from the field of marketing, marketing communication and social media. Finally, the most used social networks are introduced, focusing on Instagram, defined content marketing, and finally influencer marketing is discussed in detail. The practical part examines the relationship between influencers on Instagram and users of this social network. Based on the results of the survey, conclusions are drawn and recommendations for more successful use of influencer marketing on the Instagram.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Peliskova.pdfPlný text práce1,13 MBAdobe PDFView/Open
BP_peliskova_v.pdfPosudek vedoucího práce123,97 kBAdobe PDFView/Open
peliskova_jana_o.pdfPosudek oponenta práce184,49 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47971

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.