Název: Digitální technologie ve vyučování vybraných kapitol dějepisu 6. ročníku ZŠ
Další názvy: Digital technology in teaching selected chapters of the history of the 6th year of elementary school
Autoři: Šmerdová, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Východská Helena, PaedDr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48607
Klíčová slova: digitální technologie;digitální kompetence;žáci;základní škola;dějepis;myšlenková mapa;qr kód
Klíčová slova v dalším jazyce: digital technologies;digital competencies;pupils;primary school;history;mind map;qr code
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na způsoby zavádění digitálních technologií do výuky v prostředí českých základních škol. Teoretická část práce se zabývá historií využití prvních učebních strojů, následně počítačů a v konečné fázi dnešních pokročilých technologií, jako jsou dotykové tablety nebo interaktivní tabule. V textu jsou popsány vybrané metody, které mohou učitelé využít k inovaci svých hodin. Práce klade důraz na rozvoj digitálních kompetencí žáků, a proto jsou zvoleny aktivity spojené s tvorbou myšlenkových map, práce s videem a interaktivní úkoly s QR kódy. Konkrétní aktivity jsou navrženy do hodin dějepisu žáků 6. tříd a to tak, aby umožnily zefektivnit průběh učení, usnadnily naplnění vzdělávacího cíle a motivovaly žáky k zájmu o vybrané téma.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis focuses on the ways of introducing digital technologies into teaching in the environment of Czech primary schools. The theoretical part of the thesis deals with the history of the use of the first teaching machines, then computers, and finally today's advanced technologies such as touch tablets or interactive whiteboards. The text describes selected methods that teachers can use to innovate their lessons. The work emphasizes the development of students' digital competencies, and therefore the activities chosen as examples are the creation of mind maps, working with video, and interactive tasks with QR codes. The specific activities are designed for history lessons of 6th-grade pupils in order to streamline the learning process, facilitate the fulfillment of the educational objective and motivate pupils to take an interest in the chosen topic.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Smerdova, diplomova prace.pdfPlný text práce7,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Smerdova V.pdfPosudek vedoucího práce241,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Smerdova O.pdfPosudek oponenta práce103,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Smerdova P.pdfPrůběh obhajoby práce59,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Digitalni_prilohy_DP,_Smerdova.zipVŠKP - příloha186,37 MBZIPZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48607

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.