Title: | Digitální technologie ve vyučování vybraných kapitol dějepisu 6. ročníku ZŠ |
Other Titles: | Digital technology in teaching selected chapters of the history of the 6th year of elementary school |
Authors: | Šmerdová, Veronika |
Advisor: | Východská Helena, PaedDr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48607 |
Keywords: | digitální technologie;digitální kompetence;žáci;základní škola;dějepis;myšlenková mapa;qr kód |
Keywords in different language: | digital technologies;digital competencies;pupils;primary school;history;mind map;qr code |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na způsoby zavádění digitálních technologií do výuky v prostředí českých základních škol. Teoretická část práce se zabývá historií využití prvních učebních strojů, následně počítačů a v konečné fázi dnešních pokročilých technologií, jako jsou dotykové tablety nebo interaktivní tabule. V textu jsou popsány vybrané metody, které mohou učitelé využít k inovaci svých hodin. Práce klade důraz na rozvoj digitálních kompetencí žáků, a proto jsou zvoleny aktivity spojené s tvorbou myšlenkových map, práce s videem a interaktivní úkoly s QR kódy. Konkrétní aktivity jsou navrženy do hodin dějepisu žáků 6. tříd a to tak, aby umožnily zefektivnit průběh učení, usnadnily naplnění vzdělávacího cíle a motivovaly žáky k zájmu o vybrané téma. |
Abstract in different language: | The thesis focuses on the ways of introducing digital technologies into teaching in the environment of Czech primary schools. The theoretical part of the thesis deals with the history of the use of the first teaching machines, then computers, and finally today's advanced technologies such as touch tablets or interactive whiteboards. The text describes selected methods that teachers can use to innovate their lessons. The work emphasizes the development of students' digital competencies, and therefore the activities chosen as examples are the creation of mind maps, working with video, and interactive tasks with QR codes. The specific activities are designed for history lessons of 6th-grade pupils in order to streamline the learning process, facilitate the fulfillment of the educational objective and motivate pupils to take an interest in the chosen topic. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Smerdova, diplomova prace.pdf | Plný text práce | 7,05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Smerdova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 241,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Smerdova O.pdf | Posudek oponenta práce | 103,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Smerdova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 59,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Digitalni_prilohy_DP,_Smerdova.zip | VŠKP - příloha | 186,37 MB | ZIP | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48607
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.