Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠvejda Martin, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorHorínek, Milan
dc.contributor.refereeKubíček Karel, Ing.
dc.date.accepted2022-8-30
dc.date.accessioned2022-11-10T14:45:47Z-
dc.date.available2021-10-15
dc.date.available2022-11-10T14:45:47Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-8-15
dc.identifier90072
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50148-
dc.description.abstractAutor se zabývá problematikou přistávání raket a tím, že většina prací na toto téma používá model RL. Autor se však rozhodl použít pro řízení dopředný výpočet přistávací trajektorie. Autor stručně popisuje dvě metody řízení, které byly testovány - zpětnou vazbu a numerické řešení ze simulace. Bylo zjištěno, že druhá metoda je přesnější, ale první je vhodnější pro model 3DoF. Autor navrhuje možná rozšíření práce, například přidání rušivých vlivů, jako je vítr, a zvýšení robustnosti a přesnosti řídicího systému.cs
dc.format61 stran (9550 slov)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=90072-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectraketacs
dc.subjectpřistánícs
dc.subjectvtvlcs
dc.subjectpinpoint landingcs
dc.titleNávrh řízení polohy letu rakety a přistávacího manévrucs
dc.title.alternativeControl system design for rocket attitude control and landing maneuveren
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programKybernetika a řídicí technika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe author discusses the problem of rocket landing, and how most works on the topic use the RL model. However, the author decided to use forward calculation of the landing trajectory for control. The author briefly describes two control methods that were tested - feedback and numerical solution from the simulation. The latter was found to be more accurate, but the former was more suitable for the 3DoF model. The author suggests possible extensions for the work, such as adding disturbances such as wind, and increasing the robustness and accuracy of the control system.en
dc.subject.translatedrocketen
dc.subject.translatedlandingen
dc.subject.translatedvtvlen
dc.subject.translatedpinpoint landingen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
bp_horinek_2022.pdfPlný text práce10,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horinek_V.pdfPosudek vedoucího práce780,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horinek_O.pdfPosudek oponenta práce753,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horinek_P.pdfPrůběh obhajoby práce231,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_horinek_2022_prilohy.zipVŠKP - příloha10 MBZIPZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50148

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.