Title: Guzel Jachina: Děti Volhy, analýza díla
Other Titles: Guzel Yakhina: Children of The Volga, literary analysis
Authors: Afickyj, Stanislav
Advisor: Magdová Marcela, Mgr. PhD.
Referee: Franta Anastasiia Iljinična, specialista in philologie Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50177
Keywords: guze jachinová;děti volhy;sovětský svaz;polovžští němci;učitel němčiny bach;dívka klára;gnadental;volha;dívenka anče;stalin;komunismus;rusko;fenomenologismus;ruský formalismus;sémiotikua pozitivismus;poststrukturalismus;marxistickou estetika;recepční teorie a hermeneutika
Keywords in different language: guzel yakniha;children of the volga;soviet union;volga germans;german teacher bach;girl klara;gnadental;volga;girl anche;stalin;communism;russia;phenomenology;russian formalism;semiotic positivism;poststructuralism;marxist aesthetics;reception theory and hermeneutics
Abstract: Cílem práce je analýza díla Děti Volhy od soudobé ruské spisovatelky Guzel Jachinové z několika literárně-filozofických perspektiv. Konkrétně se jedná o fenomenologismus, ruský formalismus, sémiotiku, pozitivismus, poststrukturalismus, marxistickou estetiku, recepční teorii a hermeneutiku.
Abstract in different language: The aim of the thesis is to analyze the work Children of the Volga by contemporary Russian writer Guzel Yakhinova from several literary and philosophical perspectives. Specifically, these include phenomenologism, Russian formalism, semiotics, positivism, poststructuralism, Marxist aesthetics, reception theory, and hermeneutics.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce640,94 kBAdobe PDFView/Open
Afickyj BP - srpen pos.ved.docPosudek vedoucího práce32 kBMicrosoft WordView/Open
posudek 2_oponent_Afickyj.docxPosudek oponenta práce17,96 kBMicrosoft Word XMLView/Open
CCF_000378.pdfPrůběh obhajoby práce215,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50177

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.