Title: Nakupování potravin přes internet v České republice
Other Titles: Online grocery shopping in the Czech republic
Authors: Marvanová, Sára
Advisor: Prantl David, Ing. Ph.D.
Referee: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52325
Keywords: e-commerce;e-shop;nákup potravin online;elektronický obchod s potravinami;e-grocery;nakupování potravin na internetu
Keywords in different language: e-commerce;e-shop;online grocery shopping;e-grocery
Abstract: Tématem předložené diplomové práce je nakupování potravin na internetu s důrazem na Českou republiku. Cílem práce bylo zjistit, zda lidé využívají online nakupování potravin, jak jsou s touto službou spokojeni, a zda existují rozdíly v nákupním chování ve vybraných generacích X, Y, a Z. V první části práce autorka definuje základní pojmy jako chování spotřebitele, elektronické obchodování a generace. V další části práce je popsán současný stav trhu s online prodejem potravin v České republice a obsahuje vyhodnocení dat z dotazníkového šetření. Na základě dotazníkového šetření provádí autorka srovnávací nákupy ze 3 nejčastěji zvolených e-shopů s potravinami. V poslední části práce jsou na základě výzkumu navržena doporučení nejen pro tyto 3 největší e-shopy s potravinami, ale obecně pro celý segment online prodeje potravin.
Abstract in different language: The topic of the presented master's thesis is the online grocery shopping in the Czech republic. The aim of the thesis was to explore the usage of online grocery shopping, customer satisfaction with the service and potential differences among selected generations X, Y and Z. The first part of the thesis contains theoretical definitions of consumer behavior, e-commerce and generation. The following section describes the current state of the online grocery market in the Czech Republic and includes evaluation of the survey data. Based on the survey, the author conducts comparative shopping from the three most frequently selected online grocery stores. In the final part of the thesis, recommendations based on the research findings are proposed not only for these three major online grocery stores but also for the entire online grocery sales segment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-Marvanova-Sara.pdfPlný text práce4,97 MBAdobe PDFView/Open
marvanova_sara_v.pdfPosudek vedoucího práce187,98 kBAdobe PDFView/Open
Marvanova_Sara_o.pdfPosudek oponenta práce125,11 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52325

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.