Title: Výzkum venkovní reklamy v centrální části města Plzeň
Other Titles: Outdoor Advertising Research in the center of Pilsen
Authors: Proboštová, Adéla
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52328
Keywords: venkovní reklama;out of home reklama;měření mobility;opportunity to contact;marketingový výzkum
Keywords in different language: outdoor advertising;out of home advertising;measuring population mobility;opportunity to contact;marketing research
Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá výzkumem venkovní reklamy v Plzni. Teoretická část práce uvádí venkovní reklamu a její základní charakteristiky, zásady tvorby, výhody a nevýhody a nejnovější trendy v oblasti venkovní reklamy. Dále představuje proces marketingového výzkumu a nastiňuje postup měření venkovní reklamy, jehož základním pramenem je směrnice sestavená sdružením agentur ESOMAR. Empirická část práce předkládá výstupy získané realizací výzkumného šetření v oblasti křižovatky U Práce a na sadech Pětatřicátníků. Shrnuje data získaná z mapování reklamních nosičů a z měření mobility. Na jejich základě hodnotí efektivitu reklamních nosičů v obou oblastech. Výsledky následně porovnává s výzkumy probíhajícími ve stejných oblastech v letech 2015 a 2016. Na závěr navrhuje doporučení k umisťování reklamních ploch ve sledovaných oblastech.
Abstract in different language: This thesis deals with the research of outdoor advertising in Pilsen. The theoretical part of the thesis introduces outdoor advertising and its basic characteristics, principles of creation, advantages and disadvantages and the latest trends in outdoor advertising. It also presents the process of marketing research and outlines the procedure of measuring outdoor advertising, the basic source of which is a guideline drawn up by the ESOMAR membership organisation. The empirical part of the thesis presents the results obtained by conducting a research survey in the area of U Práce and in the street of sady Pětatřicátníků. It summarises the data obtained from mapping of outdoor advertising media and from measuring mobility. Based on this data, it evaluates the effectiveness of outdoor advertising media in both areas. It then compares the results with research conducted in the same areas in 2015 and 2016. In conclusion, it proposes recommendations for placing outdoor advertisement in both areas.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Probostova_K20N0097P.pdfPlný text práce8,33 MBAdobe PDFView/Open
Probostova_Adela_v.pdfPosudek vedoucího práce124,09 kBAdobe PDFView/Open
Probostova_Adela_o.pdfPosudek oponenta práce122,05 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52328

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.