Title: In-store marketing ve vybrané prodejně
Other Titles: In-store marketing in a selected store
Authors: Zajíčková, Žaneta
Advisor: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Referee: Hirschauová Edita, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52336
Keywords: in-store komunikace;pop;pos;merchandising
Keywords in different language: in-store communication;pop;pos;merchandising
Abstract: Tato diplomová práce řeší problematiku in-store komunikace se zaměřením na konkrétní zkoumanou prodejnu, kterou byla v tomto případě prodejna hypermarket Tesco v Příbrami. Cílem práce je zjištění postojů zákazníků k in-store komunikaci uplatňované v této vybrané pobočce. Bylo stanoveno celkem 6 výzkumných předpokladů, které se týkaly oblasti store designu, merchandisingu a především uplatňovaných POP prostředků v dané prodejní jednotce, jejichž praktické využití bylo konfrontováno s teoretickými východisky. Vyhodnocení výzkumných předpokladů probíhalo na základě dat získaných pomocí dotazníkové šetření. Pomocí získaných informací byly následně výzkumné předpoklady potvrzeny či zamítnuty.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with the topic of in-store communication, with a focus on a selected store branch. The analysed store is Tesco hypermarket, located in Příbram. The aim of the diploma thesis is to analyse customer attitudes towards in-store communication, as applied in this selected store. A total of six research assumptions were established. The research assumptions were related to the topics of store design, merchandising and especially the POP media applied within the selected store. Their practical use was compared with theoretical assumptions. The evaluation of the research assumptions was based on data which was collected through a questionnaire. Using the obtained information, the research assumptions were subsequently confirmed or rejected.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-In-store marketing_Zajickova.pdfPlný text práce8,08 MBAdobe PDFView/Open
Zajickova_Zaneta_v.pdfPosudek vedoucího práce156,24 kBAdobe PDFView/Open
Zajickova_Zaneta_o.pdfPosudek oponenta práce125,08 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,06 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52336

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.