Title: Podnikání v oblasti osobních služeb
Other Titles: Business in the field of personal services
Authors: Běloch, Matěj
Advisor: Pichlík Lukáš, Ing.
Referee: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52370
Keywords: analýza;marketingový mix;podnikání ve službách;prostředí;služby
Keywords in different language: analysis;businesses in personal service;environment;marketing mix;services
Abstract: Předložená práce je zaměřena na podnikání v oblasti osobních služeb. Konkrétním zkoumaným podnikem je kadeřnictví. Hlavním cílem je analyzovat vnější a vnitřní prostředí vybraného podnikatelského subjektu a marketingový mix kadeřnictví. Teoretická část se zabývá definováním, klasifikací a marketingovým mixem služeb. Dále je teoretická část zaměřena na podnikání ve službách a je zde charakterizován podnik a podnikání ve službách péče o tělo vč. legislativy týkající se kadeřnických služeb. V praktické části je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí kadeřnickém salonu Salon Trend a analýza marketingového mixu tohoto podnikatelského subjektu. SWOT analýza identifikuje současný stav silných a slabých stránek a jsou navrženy vhodné strategie pro Salon Trend. Na základě zjištěných údajů o podnikatelském subjektu je v závěru práce navrženo několik variant pro zlepšení marketingové komunikace Salonu Trend.
Abstract in different language: The focus of this thesis are businesses in personal services. The case study is a hair salon. The main aim is to analyze the interior and exterior environment of the subject, and its marketing mix. The theoretical part contains definitions, classifications, and the marketing mix of services. It also focuses on businesses in personal services and defines a business and businesses in body care, including legislature concerning hair-styling services. The practical part contains an analysis of the interior and exterior environment of the hair salon Salon Trend and an analysis of the subject's marketing mix. The SWOT analysis identifies the current weak and strong suits and appropriate strategies are suggested for Salon Trend. The conclusion has several suggestions on how Salon Trend can improve their marketing communication based on the information gathered about the subject.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bp_beloch.pdfPlný text práce2,44 MBAdobe PDFView/Open
beloch_matej_v.pdfPosudek vedoucího práce196,15 kBAdobe PDFView/Open
Beloch_Matej_o.pdfPosudek oponenta práce123,61 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52370

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.