Title: Marketingová komunikace destinace cestovního ruchu
Other Titles: Marketing communication of tourist destination
Authors: Flesar, Jan
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52386
Keywords: marketingová komunikace;destinace;cestovní ruch;marketing
Keywords in different language: marketing communication;destination;tourism;destination
Abstract: Tato bakalářská práce se soustředí na zhodnocení marketingové komunikace pro předem vybranou destinaci - Karlovarský kraj. První kapitola obsahuje teoretický přehled zkoumaného problému. Nejprve je představen pojem destinace a popsán destinační marketing včetně strategického a taktického marketingu destinace. Dále je pozornost věnována vymezení marketingovému mixu destinace cestovního ruchu, která se váže na cestovní ruch společně s popsáním jednotlivých prvků marketingové komunikace destinace. V neposlední řadě jsou formulovány výzkumné předpoklady, které budou v průběhu práce potvrzeny či vyvráceny. Ve druhé kapitole je popsána metodika výzkumné části práce, přičemž ve třetí kapitole jsou shrnuty výsledky z primárních a sekundárních zdrojů. Ve čtvrté kapitole poté dochází k vytvoření návrhu určenému pro marketingovou komunikaci zvolené destinace.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on the evaluation of marketing communication for a pre-selected destination - the Karlovy Vary Region. The first chapter contains a theoretical overview of the problem under study. First, the concept of destination is introduced and destination marketing is described, including strategic and tactical destination marketing. Next, attention is paid to the definition of the destination marketing mix related to tourism together with a description of the individual elements of destination marketing communication. Finally, research assumptions are formulated which will be confirmed or refuted in the course of the thesis. Chapter two describes the methodology of the research part of the thesis, while chapter three summarises the results from primary and secondary sources. Chapter four then leads to the development of a proposal intended for the marketing communication of the chosen destination.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jan Flesar_BP.pdfPlný text práce8,03 MBAdobe PDFView/Open
Flesar_Jan_v2.pdfPosudek vedoucího práce123,57 kBAdobe PDFView/Open
Flesar_Jan_o.pdfPosudek oponenta práce121,83 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,88 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52386

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.