Title: Návrhy zlepšení online marketingové komunikace vybraného subjektu
Other Titles: Suggestions for improving the online marketing communication of a selected entity
Authors: Lomička, Jan
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52415
Keywords: marketing;swot analýza;online marketing;marketingová komunikace;marketingový mix
Keywords in different language: marketing;swot analysis;online marketing;marketing communication;marketing mix
Abstract: Cílem předložené bakalářské práce je zjistit, zda je online marketingová komunikace Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni efektivní a relevantní pro cílovou skupinu a jak ji případně upravit tak, aby byla více efektivní. V teoretické části je zpracována teoretická rešerše týkající se sektoru marketingu a online marketingové komunikace, stejně tak je představena Fakulta ekonomická ZČU v Plzni. Empirická část analyzuje komunikaci značky na internetu - aktivity na sociálních sítích, PR aktivity a porovnává tyto aktivity s konkurenčními vysokými školami. Dále je zpracováno dotazníkové šetření mapující efektivitu současné marketingové komunikace. Výsledky jsou interpretovány pomocí vhodných deskriptivních a statistických metod. Závěrem aplikovaných výzkumů je vytvořena situační analýza a navržen plán nové komunikační strategie včetně rozpočtu a časového harmonogramu.
Abstract in different language: The aim of the presented bachelor thesis is to find out whether the online marketing communication of the Faculty of Economics of the University of West Bohemia in Pilsen is effective and relevant for the target group and how to modify it to make it more effective. In the theoretical part a theoretical research concerning the sector of marketing and online marketing communication is prepared, as well as the Faculty of Economics of the West Bohemia University in Pilsen is presented. The empirical part analyses brand communication on the internet - social media activities, PR activities and compares these activities with competing universities. Furthermore, a questionnaire survey mapping the effectiveness of current marketing communication is prepared. The results are interpreted using appropriate descriptive and statistical methods. At the end of the applied research, a situation analysis is created and a plan for a new communication strategy is proposed, including a budget and timetable.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_aktualizovane_odevzdani_2023.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFView/Open
lomicka_jan_o.pdfPosudek oponenta práce122,4 kBAdobe PDFView/Open
Lomicka_Jan_v.pdfPosudek vedoucího práce121,55 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52415

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.